Dzień dobry 😉
Mam nadzieję, że dziś się zobaczymy
i opowiecie jak minął Wam weekend.
Czekam na Was przed monitorem komputera o godzinie 17.
Teraz zapraszam na kolejną lekcję na blogu 📚
Lekcja 3
Temat: "Wiosna nad rzeką"
Cele:
- rozpoznawanie i zapisywanie dwuznaku Rz, rz;
- poznanie liczby 13;
- doskonalenie techniki czytania;
Zapraszam do małej powtórki z poprzednich zajęć
Otwórzcie podręcznik na stronach 44-45
Ile widzicie zdań?
Powtórzcie sobie jakie znamy oznaki wiosny.
_____________________________________________________
Teraz przewróćcie kartkę na drugą stronę.
Przeczytajcie tekst na 46 stronie.
Opowiedz mamie, tacie lub rodzeństwu o czym jest tekst.
Policz ile jest na tej stronie wyrazów z literą Ż.
Ile mamy zdań?
__________________________________________
Odłóżcie na bok podręcznik i obejrzyjcie legendę o powstaniu Wisły.
Przesyłam filmy o naszej najdłuższej rzece w Polsce.
👇
FILM I
Przeczytajcie tekst na stronie 47.
Chciałabym żebyście teraz długo wypowiedzieli głoskę ż
"ż..............."
Pamiętacie co to głoska?
GŁOSKĘ słyszymy 👂
Niektóre z głosek możemy zapisać przy użyciu
jednej, dwóch LITER.
np. h - ch
ó - u
Czyli litery widzimy 👀
___________________________________________________
Obrazek przedstawiający litery, które tek samo wymawiamy :)
Obrazek przedstawiający litery, które tek samo wymawiamy :)
Teraz poznamy dwuznak "rz"
(Rz jak rzeka)
Zobaczcie jak go piszemy 👇
Otwórzcie teraz zielone zeszyty i po wklejeniu wklejek
napiszcie po jednej linijce "rz" i "Rz".
Czas na trochę ruchu 😀
Poszukajcie w domu 10 rzeczy, w których nazwach słychać głoskę, którą się dziś zajmujemy.
Ustalcie z rodzicami czy daną głoskę zapisujemy w wyrazie literą "ż" czy literami "r z"
Wykonajcie zadania z ćwiczeń na stronie 38 i 39 📃
_________________________________________
Chciałabym żebyście teraz wzięli linijkę i poszukali 5 rzeczy w domu, które będą długości od 1 cm do 12 cm.
Pamiętajcie, że konkretna długość musi być równa.
Na przykład moja podstawka do kubka
ma jeden bok równy 9 centymetrów (cm).
________________________________________
Chciałabym wprowadzić teraz nową liczbę.
Jest ona o 1 większa od liczby 12.
Składa się z jednej dziesiątki i trzech jedności.
Otwórzcie niebieskie zeszyty i zobaczcie jak wprowadzony został zapis 10, 11 i 12. W podobny sposób pod wklejką 13 narysujcie kulki i zaznaczcie dziesiątki i jedności.
Zadanie 2
(ćwiczenia matematyka strona 21)
____________________________________________
Podaję pomysły na rysunki dla moich zdolnych uczniów 😀
13 pomysłów
😊
Życzę miłego dnia
Pozdrawiam ciepło,
Wasza Pani Anita
Komentarze
Prześlij komentarz