Przygotowałam dla Was krótki scenariusz dzięki któremu będzie Wam
łatwiej osiągnąć podane cele. Wszystkie zadania wykonujcie powoli, dokładnie i starannie. Korzystajcie z e-podręcznika,
ćwiczeń, zeszytów oraz wysłanych
prezentacji, filmów i gier itp. Jeśli jakieś zadanie/ćwiczenie jest dla Was
zbyt trudne poproście rodziców. Zachęcam Was do wykonania zadania plastycznego,
a na koniec zostawiłam najprzyjemniejszą rzecz WSPÓLNE – RODZINNE oglądanie
zdjęć !
Temat : Zatrzymać czas
Edukacja
polonistyczno-społeczna
Cele: -poznasz krótką historię
fotografii
Kryteria sukcesu:
-
przeczytasz tekst informacyjny o aparatach fotograficznych
-
poprawnie zapiszesz rzeczowniki z końcówką -ii
-
przypomnisz sobie zasady zapisywania dialogu
1.Przeczytaj tekst
informacyjny o podstawowych aparatach i technikach fotograficznych „Historia
fotografii” – str. 44 (P) obejrzyj prezentację o fotografii.
2.Wykonaj ćwiczenia
na str.51-52
- zapisz pytania do podanych odpowiedzi na podstawie tekstu „Historia fotografii”
- opisz ustnie wybrane zdjęcie z wykorzystaniem
pytań pomocniczych
- w ćw. 3 str. 52 zwróć uwagi na zmianę
końcówki rzeczowników zakończonych na -ii
od form zakończonych na -ia
- napisz
dalszy ciąg rozmowy chłopców
Przerwa w
czasie zajęć lub zabawa po zajęciach - Zabawa
„Fotograf”
Pobaw się z rodzeństwem, a
może z rodzicami w robienie zdjęć „na niby”. Jedno z Was pełni funkcje
fotografa. Ustawia w odpowiedniej pozie modele i wykonuje zdjęcie. Modele mogą sprzeciwiać
się ustawieniu w danej pozie. Po wykonaniu zdjęcia następuje zmiana ról.
Edukacja
matematyczna
Cel:
-
poćwiczysz mnożenie liczb dwucyfrowych i dzielenie typu 96 : 6
Kryteria
sukcesu:
- potrafisz mnożyć
liczby dwucyfrowe i dzielić liczby dwucyfrowe przez jednocyfrową
1.
Wykonaj zad. 2 str.23 (P) Oblicz w zeszycie podane przykłady (pisz w zeszycie
tylko datę i numer ćwiczenia).
Zrobiłam pierwszy
przykład:)
4•16=4•10+4•6= 40 +24 = 64
2.Wykorzystaj umiejętność
mnożenia liczb dwucyfrowych w rozwiązywaniu zad. 3 str.22(P) Zadanie rozwiąż w zeszycie. ↓
Jeden
kg sera kosztuje 28zł. Ile trzeba zapłacić za 3 kg sera?
Ile
reszty zostanie z 100zł.
3.Poćwicz dzielenie liczb dwucyfrowych przez
jednocyfrową.
Oblicz
w zeszycie podane przykłady: 84: 4 = 65:5= 96:6= 36:3=
48:6= 98:7= 96:8=
Zrobiłam pierwszy
przykład:)
84:4=80:4+4:4=20+1=21
4.Wykorzystaj umiejętność
dzielenia liczb dwucyfrowych
przez jednocyfrową w rozwiązywaniu zad. 4 str. 24(P). Zadanie rozwiąż w
zeszycie.
↓
W pociągu zarezerwowano miejsca
dla 84 pasażerów. W każdym przedziale jest 6 miejsc. Ile przedziałów
zarezerwowano?
5.Ćwicz
mnożenie i dzielenie w zakresie 100!
6.Obejrzyj z rodziną zdjęcia macie dużo czasu, żeby wspominać
miłe chwile:)
Zajęcia
plastyczne – dla chętnych
Wykonaj zdjęcie
w technice 3D.
Sposób wykonania: przyklej fotografię na tylnej, wewnętrznej ściance pudełka (tło);
wytnij z różnych fotografii wybrane
elementy i przyklejaj je w pewnej odległości od tła tak, aby uzyskać trójwymiarowy obraz.
Powodzenia:)
Pozdrawiam serdecznie
wych. Nina Czerniak
Komentarze
Prześlij komentarz