Dzień dobry,
Kochani
Uczniowie witam Was bardzo serdecznie po krótkiej przewie świątecznej.
Mam
nadzieję, że odpoczęliście i nabraliście energii do pracy.
Dziś będziemy
kontynuować temat związany z bezpieczeństwem. Zastanowimy się w jakich
sytuacjach powinniśmy zachować ostrożność.
Lekcja 8
Temat:
Ostrożności nigdy za wiele.
Cele:
- wiem
jak należy zachować się w kontaktach z nieznajomymi
- zapisuję i odczytuję liczbę 16
Kryteria
sukcesu:
- wiem
dlaczego należy zachować ostrożność w kontaktach z obcymi osobami
- opowiadam o sytuacjach przedstawionych na ilustracji
- rozpoznaję, nazywam i piszę liczbę 16
- wykonuję obliczenia w zakresie 15 i poprawnie zapisuję cyfry
Jesteście gotowi?
Zaczynamy!
Zadanie 1
Dzisiejszą pracę rozpoczniemy od rozwiązania
kilku ciekawych zadań matematycznych.
Mam nadzieję, że nie sprawią Wam
trudności i będą dobrą rozgrzewką na początek dnia.
Otwórzcie Ćwiczenia/ Matematyka i rozwiążcie ćwiczenia na s. 27,28.
Zadanie 2
Otwórz Podręcznik na
s. 54 i samodzielnie przeczytaj tekst pt.: „Magda sama w domu”.
Po przeczytaniu odpowiedz na pytania:
Jak ma na imię bohaterka opowiadania?
Dokąd poszła mama Magdy?
Kto zapukał do drzwi jej mieszkania?
Jak postąpiła dziewczynka?
Dlaczego zachowanie Magdy zasługuje na pochwałę?
Otwórz Ćwiczenia/edukacja
polonistyczna
i na podstawie przeczytanego tekstu wykonaj ćwiczenia na s. 44
O jeszcze innych sytuacjach, w których powinniśmy zachować ostrożność
opowiemy sobie dziś podczas spotkania na Skypie.
Zadanie 3
Wróć do tekstu „Magda sama w domu”( Podręcznik s.54)
wyszukaj w nim wyrazy oznaczające czynności Magdy.
Odpowiadają one na pytanie: co robi?
-----------------------------------------------------------------
Sprawdź czy znalazłeś odpowiednie wyrazy:
czyta, słyszy,
mruczy, podbiega, przesuwa, staje, wraca, poczeka, otworzy
Wyrazy oznaczające czynności nazywamy czasownikami.
Otwórz Ćwiczenia/edukacja
polonistyczna na s. 45 wykonaj ćw.4-rozwiąż rebusy.
Rozwiązaniem są czasowniki, uzupełnij nimi
zdania.
Zdania przepisz do zielonego zeszytu w linie.
Chętni
uczniowie mogą wykonać ćw. nr 5
Zadanie 4
Wymień 15 nazw czynności. Pomoże ci w tym pytanie
pomocnicze: co robi?
Ja wymienię pierwsze trzy Ty wymień kolejne.
czyta, skacze, ogląda…
Następnie otwórz niebieski zeszyt w kratkę,
narysuj w nim
15 czerwonych kwiatków, następnie
dorysuj jeszcze 1 niebieski.
Przelicz ile ich masz razem.
Jest ich 16. Liczba 16 jest o jeden większa od 15.
Liczba 16 to 1
dziesiątka i 6 jedności.
Obejrzyj film i posłuchaj jak prawidłowo pisać liczbę 16.
Otwórz Ćwiczenia/Matematyka
na s. 29 i spróbuj samodzielnie napisać liczbę 16,
a następnie uzupełnij
ćwiczenia nr 1, 2, 3.
W niebieskim zeszycie
w kratkę napisz trzy rzędy liczby 16.
Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia, dziś na Skypie, przygotujcie
Podręcznik, będziemy z niego korzystać podczas spotkania.
Do zobaczenia!
Wychowawczyni Agata Kowalska
Komentarze
Prześlij komentarz