Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 1a




Dzień dobry,
Kochani Uczniowie witam Was bardzo serdecznie po krótkiej przewie świątecznej. 
Mam nadzieję, że odpoczęliście i nabraliście energii do pracy.

Dziś będziemy kontynuować temat związany z bezpieczeństwem. Zastanowimy się w jakich sytuacjach powinniśmy zachować ostrożność.

Lekcja 8
Temat: Ostrożności nigdy za wiele.

Cele:
- wiem jak należy zachować się w kontaktach z nieznajomymi
- zapisuję i odczytuję liczbę 16

Kryteria sukcesu:
- wiem dlaczego należy zachować ostrożność w kontaktach z obcymi osobami
- opowiadam o sytuacjach przedstawionych na ilustracji
- rozpoznaję, nazywam i piszę liczbę 16
- wykonuję obliczenia w zakresie 15 i poprawnie zapisuję cyfry

Jesteście gotowi?

Zaczynamy!

Zadanie 1

Dzisiejszą pracę rozpoczniemy od rozwiązania kilku ciekawych zadań matematycznych. 
Mam nadzieję, że nie sprawią Wam trudności i będą dobrą rozgrzewką na początek dnia.

Otwórzcie Ćwiczenia/ Matematyka i rozwiążcie ćwiczenia na s. 27,28.

Zadanie 2

Otwórz Podręcznik na s. 54 i samodzielnie przeczytaj tekst pt.: „Magda sama w domu”.

Po przeczytaniu odpowiedz na pytania:

Jak ma na imię bohaterka opowiadania?
Dokąd poszła mama Magdy?
Kto zapukał do drzwi jej mieszkania?
Jak postąpiła dziewczynka?
Dlaczego zachowanie Magdy zasługuje na pochwałę?

Otwórz Ćwiczenia/edukacja polonistyczna 
i na podstawie przeczytanego tekstu wykonaj ćwiczenia na s. 44

O jeszcze innych sytuacjach, w których powinniśmy zachować ostrożność opowiemy sobie dziś podczas spotkania na Skypie.

Zadanie 3

Wróć do tekstu „Magda sama w domu”( Podręcznik s.54) 
wyszukaj w nim wyrazy oznaczające czynności Magdy. 

Odpowiadają one na pytanie: co robi?

-----------------------------------------------------------------

Sprawdź czy znalazłeś odpowiednie wyrazy: 
czyta, słyszy, mruczy, podbiega, przesuwa, staje, wraca, poczeka, otworzy

Wyrazy oznaczające czynności nazywamy czasownikami.

Otwórz Ćwiczenia/edukacja polonistyczna na s. 45 wykonaj ćw.4-rozwiąż rebusy. 
Rozwiązaniem są czasowniki, uzupełnij nimi zdania. 
Zdania przepisz do zielonego zeszytu w linie.

Chętni uczniowie mogą wykonać ćw. nr 5

Zadanie 4

Wymień 15 nazw czynności. Pomoże ci w tym pytanie pomocnicze: co robi?

Ja wymienię pierwsze trzy Ty wymień kolejne.
czyta, skacze, ogląda…

Następnie otwórz niebieski zeszyt w kratkę, 
narysuj w nim 15  czerwonych kwiatków, następnie dorysuj jeszcze 1 niebieski.
Przelicz ile ich masz razem.

Jest ich 16. Liczba 16 jest o jeden większa od 15.

Liczba 1to 1 dziesiątka i 6 jedności.

Obejrzyj film i posłuchaj jak prawidłowo pisać liczbę 16.


Otwórz Ćwiczenia/Matematyka na s. 29 i spróbuj samodzielnie napisać liczbę 16, 
a następnie uzupełnij ćwiczenia  nr 1, 2, 3.
W niebieskim zeszycie w kratkę napisz trzy rzędy liczby 16.

Na dziś to już wszystko.
Do zobaczenia, dziś na Skypie, przygotujcie Podręcznik, będziemy z niego korzystać podczas spotkania.
Do zobaczenia!
                                                                                             
                                                    Wychowawczyni Agata Kowalska


Komentarze