Kochane
Dzieci! Witam Was serdecznie po raz ostatni przed Wielkanocą. Kolejna lekcja dopiero po Świętach.
Dziś będzie kolorowo, pisankowo i smacznie! :) Zaczynamy!
Cel:
Podtrzymuję wielkanocne tradycje.
Kryteria sukcesu:
-
redaguję życzenia świąteczne i ozdabiam kartkę wielkanocną
-
wykonuję ćwiczenia językowe
-
wiem jakie potrawy należy przygotować w koszyku do poświęcenia
-
znam daty rozpoczęcia i zakończenia pór roku
-
doskonalę znajomość tabliczki mnożenia
-
ćwiczę spostrzegawczość
CZĘŚĆ JĘZYKOWA I PLASTYCZNA
Zadanie
1. Wielkanocna wykreślanka
Na początek - gimnastyka umysłowa! Znajdź w wykreślance
ukryte wyrazy związane z Wielkanocą i połącz je z obrazkiem. Dobrej zabawy! WYKREŚLANKA
Zadanie
2.
Otwórz podręcznik do edukacji językowej na stronie
80 i przypomnij sobie wiersz Róży Plater pt. Wielkanoc. Przeczytaj go sobie
przynajmniej jeden raz. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zad. 1 na str. 84
(omijając drugą kropkę).
Zadanie
3. Życzenia wielkanocne
Otwórz ćwiczenia na str. 85 i wykonaj zadanie 4. Przeczytaj
życzenia i:
a)sprawdź, czy na każdej
kartce znajdziesz odpowiedź na wszystkie zapisane w ramkach pytania;
b)wskaż, jakich informacji
brakuje w tych życzeniach i pokoloruj kartkę takim samym kolorem, w jakim jest
ramka z pytaniem, na które brak odpowiedzi.
c)Na Boże Narodzenia pisaliśmy życzenia
do dzieci z oddziału onkologicznego, pamiętasz? Na podstawie tego
doświadczenia, wykonanego przed chwilą ćwiczenia oraz poniższego linku, napisz do wybranej osoby życzenia
wielkanocne i zapisz je w zeszycie. Pamiętaj o wszystkich elementach, które powinny
się znaleźć na kartce ze świątecznymi życzeniami.
Zadanie 4. Zadanie plastyczne
Wykonaj kartkę wielkanocną wybraną przez
Ciebie techniką (wyklejanie, rysowanie, malowanie etc.). Może być większa lub
mniejsza, otwierana lub nie...zdecyduj sam/sama! Kiedy już ją przygotujesz, wpisz
wcześniej ułożone życzenia i podaruj ją wybranej osobie. Nie zapomnij przesłać mi zdjęcia! :)
A teraz krótki wielkanocny przerywnik. :) Obejrzyj filmik i przypomnij sobie jakie potrawy
należy przygotować w koszyku do poświęcenia na wielkanocne śniadanie. Zwróć
uwagę na to, co one symbolizują.
CZĘŚĆ MATEMATYCZNA
Zadanie 1. Obliczenia
kalendarzowe
Podczas poniedziałkowej lekcji online, trudność sprawiło
Wam zadanie polegające na połączeniu daty z porą roku. Przesyłam pomoc w
postaci obrazków z porami roku i datami ich rozpoczęcia oraz zakończenia! Znajdź sposób, aby
nauczyć się ich na pamięć! Następnie spróbuj wykonać poniższe zadanie. Ćwicz,
tak długo, aż zrobisz je bezbłędnie! Obrazki wytnij i wklej do zeszytu od przyrody.
Zadanie 2. Matematyczne
pisanki
Pokoloruj pisanki według instrukcji, wykazując się przy tym znajomością dat rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych pór roku oraz
tabliczki mnożenia. Powodzenia! LINK
Zadanie 3. Policz
wielkanocne pisanki
Masz sokole oko? Sprawdź! Wykaż się
spostrzegawczością i policz ile jest pisanek o takim samym wzorze. Wyniki wpisz
w kwadraty. LINK
Zadanie 4. Mnożenie kości
Skoro spodobała Ci się zabawa w dodawanie oczek na
kościach, zagraj w grę polegającą tym razem na...mnożeniu wyrzuconych oczek. Wyniki wpisz w odpowiednim miejscu na karcie pracy. LINK
Zadania plastyczne dla chętnych,
spragnionych twórczej aktywności:)
KURCZAKI ZAJĄCZEK KURCZAKI Z KÓŁ KURCZAKI Z KÓŁ - KARTKA
Komentarze
Prześlij komentarz