Dzisiaj
będzie mowa o pewnym wyjątkowym miejscu.
Edukacja polonistyczna
Temat
: Takie niezwykłe miejsca
Cel:
- wzbogacisz swoje słownictwo o wyrazy
związane z tematem dnia
Kryteria
sukcesu:
- wiesz, co to
jest muzeum, eksponat, ekspozycja
- wymyślasz nazwy urządzeń z
muzeum techniki
- uzupełnisz
wyrazy z ó, u, rz, ż, ch, h niewymiennymi
Zadanie 1
Rozszyfruj HASŁO wprowadzające do tematu dnia.
Czy zastanawiałeś/łaś się kiedyś……..
Po co
człowiekowi zbieranie przedmiotów?
Co
wyróżnia przedmioty w muzeum od wszystkich innych?
Spróbujemy
dzisiaj odpowiedzieć na te pytania:)
Zadanie
2
Co to
znaczy? – poszukaj w encyklopedii lub w słowniku języka polskiego.
muzeum,
obiekt muzealny, ekspozycja, eksponat, muzealnik
Jeśli
nie masz dostępnych źródeł zajrzyj TU
Myślę, że znając znaczenie tych pojęć,
WSPÓLNIE dojdziemy do
wniosku:
Muzea tworzy się
po to, aby ludzie mogli
czerpać wiedzę o
przeszłości.
Przechowywane tam
eksponaty pokazują nam jak wyglądały różne przedmioty sprzed kilkudziesięciu, a
nawet kilkuset lat.
Są to miejsca, do
których ludzie powinni z zainteresowaniem
przychodzić, gdyż dzięki nim mogą zgłębiać swoją wiedzę historyczną.
przychodzić, gdyż dzięki nim mogą zgłębiać swoją wiedzę historyczną.
W
naszym mieście znajduje się:
Gromadzi zbiory z zakresu archeologii, historii i
sztuki,
które
prezentuje na wystawach stałych i czasowych.
Ekspozycja
stała składa się z dwóch wystaw:
„Z pradziejów Kalisza i
okolic” (wystawa archeologiczna) oraz
„Z dziejów Kalisza”
(wystawa historyczna).
Rezerwat archeologiczny
na Zawodziu
i skansen w Russowie
są muzealnymi
ekspozycjami w terenie.
Zadanie 3
Zapoznaj się z tekstem „Muzea dla wszystkich” str.50 (P)
Zapraszam do
odwiedzenie niezwykłych miejsc
Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach
Zadanie 4
Wykonaj zadania w ćwiczeniu str.58-59 - „Dzień odkrywców”
- Muzeum
techniki - nadaj eksponatom z muzeum
techniki dwuczłonowe nazwy na podstawie
informacji o ich przeznaczeniu.
- Napisz
przeznaczenie wymyślonych urządzeń na podstawie ich 2-, 3-członowych nazw (napisz w zeszycie – datę i numer ćwiczenia).
- Muzeum starych
zabawek – rozpoznaj cenny eksponat na
podstawie kolorowanki ortograficznej.Uzupełnij
wyrazy brakującymi literami (trudnościami ortograficznymi): ó, u,
rz, ż, ch, h – pracuj ze słowniczkiem
ortograficznym.
- Zapytaj rodziców czy mają swoje stare zabawki albo wyszukaj zdjęcia w Internecie. Zwróć
uwagę na różnice między starymi, a
współczesnymi zabawkami.
- Muzeum
niezwykłych rzeczy – wymyśl nazwy
nieistniejących eksponatów poprzez wymianę
jednej litery w podanych rzeczownikach. Narysuj na kartce wybrany
przedmiot zgodnie z podanym warunkiem - to zadanie dla chętnych, możesz mi przesłać na e-maila.
- Muzeum zapałek
– rozwiąż łamigłówki z zapałkami.
Zadanie 5
Przeczytaj uważnie zdania, siedem z nich jest prawdziwych.
Które?
- przepisz starannie do zeszytu zdania prawdziwe
Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję W-F 😊
Dobrej zabawy :)
Pozdrawiam
serdecznie i dziękuję za pracę:)
wych. N.
Czerniak
Komentarze
Prześlij komentarz