Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 3a






Witam Was na kolejnych zajęciach.
Dzisiaj będzie mowa o pewnym wyjątkowym miejscu.


Edukacja polonistyczna

Temat : Takie niezwykłe miejsca


Cel:
 - wzbogacisz swoje słownictwo o wyrazy związane z tematem dnia

Kryteria sukcesu:
- wiesz, co to jest muzeum, eksponat, ekspozycja
- wymyślasz nazwy urządzeń z muzeum techniki
- uzupełnisz wyrazy z ó, u, rz, ż, ch, niewymiennymi

Zadanie 1
Rozszyfruj  HASŁO wprowadzające do tematu dnia.

Czy zastanawiałeś/łaś się kiedyś……..

Po co człowiekowi zbieranie przedmiotów?
Co wyróżnia przedmioty w muzeum od wszystkich innych?

 Spróbujemy dzisiaj odpowiedzieć na te pytania:)

Zadanie 2
Co to znaczy? – poszukaj  w encyklopedii  lub w słowniku języka polskiego.

muzeum, obiekt muzealny, ekspozycja, eksponat, muzealnik

Jeśli nie masz dostępnych źródeł zajrzyj  TU

Myślę, że znając znaczenie tych pojęć,
WSPÓLNIE  dojdziemy do wniosku:

Muzea tworzy się po to, aby ludzie mogli
czerpać wiedzę o przeszłości.
Przechowywane tam eksponaty pokazują nam jak wyglądały różne przedmioty sprzed kilkudziesięciu, a nawet kilkuset lat.
Są to miejsca, do których ludzie powinni z zainteresowaniem 
przychodzić, gdyż dzięki nim mogą zgłębiać swoją wiedzę historyczną.


W naszym  mieście  znajduje się:
Muzeum  Okręgowe  Ziemi  Kaliskiej

Gromadzi zbiory z zakresu archeologii, historii i sztuki,
 które prezentuje na wystawach stałych i czasowych.
Ekspozycja stała składa się z dwóch wystaw:
„Z pradziejów Kalisza i okolic” (wystawa archeologiczna) oraz
„Z dziejów Kalisza” (wystawa historyczna).
Rezerwat archeologiczny na Zawodziu 
 i skansen  w Russowie
są muzealnymi ekspozycjami w terenie.

Zadanie 3
Zapoznaj się  z tekstem  „Muzea dla wszystkich”  str.50 (P)

Zapraszam  do odwiedzenie niezwykłych miejsc

Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach


Zadanie 4
Wykonaj zadania w ćwiczeniu  str.58-59 - „Dzień odkrywców”

- Muzeum techniki -  nadaj eksponatom z muzeum techniki dwuczłonowe  nazwy na podstawie informacji o ich przeznaczeniu.
- Napisz przeznaczenie wymyślonych urządzeń na podstawie ich 2-, 3-członowych nazw (napisz w zeszycie – datę i numer ćwiczenia).
- Muzeum starych zabawek – rozpoznaj  cenny eksponat na podstawie kolorowanki ortograficznej.Uzupełnij  wyrazy brakującymi literami (trudnościami ortograficznymi): ó, u, rz, ż, ch, h – pracuj ze słowniczkiem ortograficznym.


- Zapytaj rodziców czy mają swoje stare zabawki albo wyszukaj  zdjęcia w Internecie. Zwróć uwagę na różnice między starymi, a współczesnymi zabawkami. 
- Muzeum niezwykłych rzeczy – wymyśl  nazwy nieistniejących eksponatów poprzez wymianę  jednej litery w podanych rzeczownikach. Narysuj na kartce wybrany przedmiot  zgodnie z podanym  warunkiem  - to zadanie dla chętnych, możesz mi przesłać na e-maila.
- Muzeum zapałek –  rozwiąż  łamigłówki z zapałkami.

Zadanie 5
Przeczytaj uważnie zdania, siedem z nich jest prawdziwych. Które?
- przepisz starannie  do zeszytu zdania prawdziwe  

Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję W-F 😊

Dobrej zabawy :)




Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pracę:)


wych. N. Czerniak




























Komentarze