Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 3b

   
Witajcie serdecznie po weekendzie :)

    Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i z chęcią przystąpicie do dzisiejszych wyzwań :)

    EDUKACJA MATEMATYCZNA

    Na dzisiejszej lekcji chciałabym żebyśmy poznali i opanowali mnożenie i dzielenie liczb dwucyfrowych
    typu: 12x4,  3x18,  65:5,  90:5 itd.

  Lekcja 3
  Cel: Poznam sposoby mnożenia i dzielenia liczb dwucyfrowych.

              MNOŻENIE LICZB DWUCYFROWYCH

  Przeanalizuj podany przykład, a na pewno ułatwi to pracę. 
  
           5 16 = 5 10 + 5 6 = 50 + 30 = 80

  Możesz także przeanalizować przykłady w podręczniku.
  lub..... obejrzeć krótki film. 

   ....A teraz zadania....

Zad.1
Wykonaj obliczenia w zeszycie (zrób zdjęcie i udostępnij w swoim folderze).
4 • 16 =                        9 • 12 =                         8 • 12 =
6 • 13 =                        8 • 11 =                         5 19 =
3 • 18 =                        7 • 15 =                         9 • 17 = 
517 =                        6 12 =                         4 13 =

# W ćwiczeniach wykonaj zadania na stronie 26.
 
Dawniej jajka liczono w mendlach, a niektóre towary w tuzinach.
                                                  ZAPAMIĘTAJ!!!!


 Zad. 2
Oblicz ile to sztuk, a obliczenia wpisz do zeszytu. 
4 mendle            5 mendli                   6 mendli
4 tuziny              5 tuzinów                 6 tuzinów          7 tuzinów

# W ćwiczeniach wykonaj zadania na stronie 27.

Zad. 3
Rozwiąż zadanie w zeszycie i zapisz odpowiedź.

Z Opoczna do Tomaszowa Mazowieckiego jest 17 km. Kierowca autobusu pokonuje tę trasę 4 razy dziennie. Ile przejeżdża kilometrów? 

Zad.4 
Rozwiąż zadanie w zeszycie i zapisz odpowiedzi.

# Ile trzeba zapłacić za 3 kilogramy sera wiedząc, że 1kg sera kosztuje 28 zł.
# Ile reszty zostanie ze 100 zł?

DZIELENIE LICZB DWUCYFROWYCH

                     82 : 2 = 80 : 2 + 2 : 2 = 40 + 1 = 41


  Możesz także przeanalizować przykłady w podręczniku
  lub..... obejrzeć krótki film (do 6 minuty włącznie).
...Teraz poćwicz i spróbuj samodzielnie rozwiązać te przykłady.
 Zad. 5 
Obliczenia wykonaj w zeszycie (zrób zdjęcie i udostępnij w swoim folderze).
60 : 3 =                         90 : 3 =                      86 : 2 =  
52 : 4 =                         96 : 3 =                      75 : 5 =
96 : 4 =                         96 : 6 =                      96 : 2 =
Zad. 6  
 Rozwiąż zadanie w zeszycie i zapisz odpowiedź.
W pociągu zarezerwowano miejsca dla 84 pasażerów. W każdym przedziale jest 6 miejsc. Ile przedziałów zarezerwowano.
Zad. 7
 Rozwiąż zadanie w zeszycie i zapisz odpowiedź.
Do 8 lokomotyw doczepiono 96 wagonów. Ile wagonów było w jednym pociągu, jeżeli do każdej lokomotywy doczepiono taką samą liczbę wagonów?
# W ćwiczeniach wykonaj zadania na stronie 28, 29 i 30.

EDUKACJA POLONISTYCZNA 


TEMAT:  Cudze chwalicie, swego nie znacie.
 Cel: Zapoznam się z wybranymi regionami Polski.

Obszar Polski podzielony jest na regiony. Każdy z nich ma nieco inna historię, odmienne zwyczaje i tradycje. Regiony te różnią się także pod względem przyrodniczym.

# Zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 48 i 49.

 # Obejrzyj film o regionach przyrodniczych Polski.

# Po zapoznaniu się z tekstem informacyjnym, wykonaj zadania w ćwiczeniach:
- zad.1, 2, 3 str.55
- zad. 4, 5 (bez kropki) str. 56
- zad. 6, 7 str. 57 (zdania z ćw.6 zapisz w zeszycie, będę chciała je przeczytać i sprawdzić).

 # Obejrzyj film i zakochaj się w Polsce!

Przeczytaj krótki tekst z podręcznika na s. 50.

 Muzeum- instytucja gromadząca, przechowująca i konserwująca zbiory z różnych dziedzin kultury, sztuki, nauki lub techniki i udostępniająca je publiczności w formie wystaw.

 NIETYPOWE MUZEA

Muzeum Ognia  - zajrzyj konicznie. 
Muzeum Nietypowych Rowerów - zapraszam.
Muzeum Zabawy i Zabawek w Kielcach - warto obejrzeć.
Muzeum Guzików 

Wykonaj zadania w ćwiczeniach "Dzień odkrywców" na s. 58-59

Zadania dla chętnych :)

Mnożenie w zakresie 100.
Dzielenie w zakresie 100.
Kolejność wykonywania działań.

EDUKACJA PRZYRODNICZA

# Zadanie długoterminowe ----> instrukcja. (zdjęcia kolejnych etapów wzrostu szczypiorku - mile widziane ;)



      Do zobaczenia na kolejnej lekcji.
      Pozdrawiam Was serdecznie. 





                                                                                                                   wych. Magdalena Kasprzak 

 

  

Komentarze