Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 1a


Lekcja 2

Witajcie serdecznie
dziś przed nami lekcja numer 2. Mam nadzieję, że zaproponowane zadania z poprzedniej lekcji nie sprawiły Wam trudności.

Jestem bardzo ciekawa Waszych prac plastycznych. Z niecierpliwością czekam na spotkanie z Wami , jednak póki ono nie nastanie proszę Was abyście przesłali mi swoje prace- Portret Pani Wiosny na mój adres mailowy agatakowalska.nazaret@gmail.com 
Wasi rodzice otrzymali instrukcje jak to zrobić, z pewnością Wam w tym pomogą.

Jesteście ciekawi czym dzisiaj się zajmiemy?
Mam nadzieję, że tak.

Dziś dowiecie się:
Co wiosną słychać u zwierząt?
Cele:
- poznaję literę ż, Ż
- poznaję wiosenne zachowania wybranych zwierząt

Kryteria sukcesu:
- rozpoznaję, nazywam i piszę literę ż, Ż
- czytam i piszę wyrazy, zdania oraz krótkie teksty zawierające poznane litery
- wymienię nazwy wybranych zwierząt i opowiem o ich wiosennych zwyczajach

Zaczynamy!

Na sam początek dzisiejszej lekcji, przygotowałam dla Was zagadkę:

Skacze po trawie od rana, chociaż się boi bociana, 
do stawu szybko umyka, chowa się też pod kamykiem.

Czy znasz rozwiązanie?

Jeśli nie zajrzyj tutaj.

Bohaterką dzisiejszego dnia jest żaba.

Czy wiesz, że żaba podobnie jak niedźwiedź brunatny zapada w sen zimowy?

Jeśli chciałbyś poznać jeszcze kilka innych ciekawostek z życia żab obejrzyj ten krótki filmik.


Wypowiedz głośno słowo żaba.

Podziel go na sylaby (jest ich 2) i na głoski (jest ich 4).


Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu żaba?
Jest nią głoska ż.
1.     Otwórz Podręcznik na s. 46 odszukaj w lewym górnym rogu literę ż, Ż drukowaną i pisaną. Przyjrzyj się im dokładnie.

Wypowiedz głoskę ż.

Zapamiętaj, głoska ż jest spółgłoską.

2.      Następnie przeczytaj tekst (Podręcznik s. 46) oraz wyrazy  z literą ż- lewy margines.

Odpowiedz na pytania do tekstu.

-Co krąży nad polami?
-Co robią niektóre zwierzęta?
-Co robi żaba, a co robią jeże?
- Co wyrasta spod śniegu?
-Co rośnie w lasach?
- Co pojawiło się na drzewach?

   3. Zapoznaj się z prawidłowym zapisem litery ż.
      Tutaj zobaczysz jak prawidłowo to robić.

      4. Spróbuj samodzielnie zapisać małą i dużą literę ż, Ż.
   Otwórz Ćwiczenia-edukacja polonistyczna s. 36  i zapisz małą i dużą literę ż w liniaturze, a następnie wykonaj 1 i 2 ćwiczenie na tej samej stronie oraz ćw. 4 na s. 37.

Chętni uczniowie mogą wykonać ćwiczenie 3 na stronie 37.

            Pamiętaj o staranności, nie śpiesz się, a w razie potrzeby rób przerwy w pisaniu.
  
5. Następnie otwórz niebieski zeszyt w linie i zapisz w nim po dwie linijki liter ż, Ż  oraz przepisz wyrazy z literą ż, które znajdują się w Podręczniku na s. 46 (lewy margines).

  6. Otwórz Zeszyt do Kaligrafii s. 45 i poćwicz pisanie litery ż, Ż oraz wyrazów z literą ż.

Wiosną świat przyrody zaczyna budzić się do życia.
 Z zimowego snu wybudzają się takie zwierzęta jak:

żaba, ślimak, jeż, niedźwiedź,  motyl, nietoperz
Zapamiętaj ich nazwy.
Tutaj możesz je zobaczyć, jak i jeszcze inne zwierzęta zapadające w sen zimowy.
Niektóre ptaki np. skowronek, bocian, dudek, jaskółka, szpak, kukułka
(postaraj się zapamiętać ich nazwy) przylatują w tym wiosennym okresie do Polski z ciepłych krajów, na przykład z Afryki.

Jak wyglądają te ptaki możesz zobaczyć tutaj. 
Ptaki budują gniazda, które często wyglądają jak dzieło sztuki.
Jeśli chciałbyś zobaczyć kilka z nich oraz zapoznać się z funkcją jaką pełnią zobacz filmik.

Praca dodatkowa dla chętnych:
Zachęcam do wykonania papierowej skaczącej żabki techniką origamii. 
Film instruktażowy znajdziesz tutaj. 

Na dziś to już koniec nowych informacji. 
Gratuluję wytrwałości!
Jeśli chcesz zdobyć jeszcze więcej informacji na temat wiosennych zwyczajów zwierząt odsyłam Cię do książek przyrodniczych i encyklopedii. Znajdziesz tam informacje, które z pewnością Cię zaskoczą.

Kolejnej lekcji spodziewaj się w poniedziałek.

Pozdrawiam Was serdecznie, wiosennie.

wychowawczyni Agata Kowalska








Komentarze