Dzień dobry!
Dziś lekcji nie
będzie.
Proszę nie
wyłączajcie komputerów, przeczytajcie do końca.
Dziś mamy
początek nowego miesiąca, 1 kwietnia, w tym dniu obchodzimy Prima Aprilis.
Prima
Aprilis dosłownie oznacza pierwszy dzień kwietnia.
Jest to dzień
żartów, który obchodzony jest w wielu krajach świata.
Polega na robieniu
kawałów, psikusów oraz celowym wprowadzaniu kogoś w błąd.
Już pewnie się zorientowaliście, że drugie
zdanie (Dziś lekcji nie będzie.) jest nieprawdziwe, to taki mój mały żart na
dzień dobry. J
Ciekawa jestem
czy i Wam uda się dziś kogoś nabrać.
Może dziś
opowiecie mi o tym, podczas naszego popołudniowego spotkania.
(Przypominam, widzimy się dziś na Skypie o godzinie 15:00)
Lekcja 4
Nie zwlekając
dłużej, przejdźmy do lekcji, dziś czeka na nas temat z serii:
Dzień odkrywców.
Mali ekolodzy.
Cele:
-
wiem na czym polega działalność ekologiczna
- dodaję i odejmuję liczby w zakresie 14
- piszę wyrazy z ż i rz
Kryteria
sukcesu:
- rozmawiam na temat postaw ekologicznych
- sprawnie wykonuję obliczenia w zakresie 14
- rysuję docinki
- rysuję docinki
- czytam tekst ze zrozumieniem
- czytam i piszę wyrazy, zdania oraz krótkie teksty zawierające
poznane litery
Zaczynamy!
Zadanie 1
Posłuchajcie
tekstu inscenizacji, który odnaleźć możecie w Podręczniku na s. 38, 39
Odpowiedzcie na pytania:
Kim są bohaterowie opowiadania?
W jakim miejscu rozgrywa się akcja
inscenizacji?
Co jest tematem inscenizacji?
Czy wiecie co oznacza powiedzeni- mieć olej
w głowie?
Mieć olej w głowie to znaczy być mądrym,
roztropnym.
Zastanówcie się i powiedzcie co osoba,
która ma olej w głowie stara się zrobić dla naszej planety by chronić ją przed zniszczeniem. Porozmawiajcie o
tym z rodzicami lub rodzeństwem.
Wyszukajcie w tekście Podręcznik s. 38 haseł
określających znaczenie łąk, lasów i wód.
( 3 ostatnie zdania z wykrzyknikami)
Przepiszcie je do zeszytu.
Przepisując
zdania pamiętajcie o wielkiej literze na początku i o postawieniu znaku
kończącego zdanie, w tym przypadku wykrzyknika.
A czy wiecie, jak nazywa się nauka która uczy
nas jak dbać o przyrodę?
To ekologia.
Obejrzyjcie krótki film o Ekologii, który
pomoże Wam zrozumieć czym ona jest i pokaże sposoby szanowania środowiska na co
dzień.
Kolejne ćwiczenia wykonajcie ze s. 46 i 47 w podręczniku Dzień odkrywców.
Zadanie 2
Do tego zadania
potrzebna Wam będzie linijka lub miarka. Proszę rozejrzyjcie się po domu i
wyszukajcie w nim 5 przedmiotów, które są mniejsze niż 14 cm.
Mierząc
przedmioty, rób to dokładnie. Przyłóż linijkę w punkcie zero do brzegu przedmiotu, następnie odczytaj jego długość na
końcu. Jeśli przedmiot nie jest równy możesz użyć słów prawie 7 cm ma bateria do latarki albo trochę więcej niż 2 cm długości ma temperówka.
Który z mierzonych przez Was przedmiotów jest najdłuższy?
A który
najkrótszy?
Otwórz niebieski zeszyt w kratkę i narysuj w
nim pięć odcinków o następującej długości: 4cm, 7cm, 10cm, 12cm, 14cm. Pamiętaj o użyciu linijki!
Każdy
odcinek powinien mieć swój początek i koniec oraz opisaną długość.
Narysowane odcinki umieść w sowim folderze.
Narysowane odcinki umieść w sowim folderze.
Przykład:
Następnie otwórz
Ćwiczenia/ Matematyka na s. 23 i wykonaj wszystkie ćwiczenia
Zadanie 3
Teraz utrwalisz
pisownię wyrazów z ż i rz
Otwórz
Kaligrafię i uzupełnij stronę nr 46.
Dodatkowe zadania dla chętnych:
Karta pracy nr 1
Karta pracy nr 2
Karty pracy możesz wydrukować i uzupełnione schować do swojej teczki
lub
same rozwiązania wpisać do zeszytu zielonego w linię.
Karty pracy możesz wydrukować i uzupełnione schować do swojej teczki
lub
same rozwiązania wpisać do zeszytu zielonego w linię.
Zadanie 4
Teraz zapraszam
Cię abyś zamienił się w wynalazcę J
Rozejrzyj się po
domu, poszukaj przedmiotów, które nie są już potrzebne np.: butelki po wodzie, opakowania po jogurcie,
puste pudełka, nakrętki itp.
Twoim zadaniem
będzie zaprojektowanie i stworzenie maszyny, która pomogłaby nam komunikować
się na odległość. Może to być np.: robot lub nowoczesny komputer. Używaj do swojej
pracy przedmiotów zbędnych przeznaczonych do wyrzucenia. Wykorzystanie odpadów
może okazać się fajną zabawą, a jednocześnie przedmioty zbędne użyjemy
powtórnie i ograniczymy w ten sposób produkcję śmieci.
Każdy pomysł
jest dobry! Miłego tworzenia!
Ukończoną pracę nazwij i koniecznie umieść w swoim folderze, jestem bardzo jej ciekawa.
Kolejnej lekcji spodziewaj się w piątek!
wychowawczyni Agata Kowalska
Kolejnej lekcji spodziewaj się w piątek!
wychowawczyni Agata Kowalska
Komentarze
Prześlij komentarz