Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 1a





Dzień dobry!


Dziś lekcji nie będzie.


Proszę nie wyłączajcie komputerów, przeczytajcie do końca.



Dziś mamy początek nowego miesiąca, 1 kwietnia, w tym dniu obchodzimy Prima Aprilis.
Prima Aprilis dosłownie oznacza pierwszy dzień kwietnia. 
Jest to dzień żartów, który obchodzony jest w wielu krajach świata. 
Polega na robieniu kawałów, psikusów oraz celowym wprowadzaniu kogoś w błąd.
 Już pewnie się zorientowaliście, że drugie zdanie (Dziś lekcji nie będzie.) jest nieprawdziwe, to taki mój mały żart na dzień dobryJ
Ciekawa jestem czy i Wam uda się dziś kogoś nabrać. 
Może dziś  opowiecie mi o tym, podczas naszego popołudniowego spotkania. 
(Przypominam, widzimy się dziś na Skypie o godzinie 15:00)


Lekcja 4 

Nie zwlekając dłużej, przejdźmy do lekcji, dziś czeka na nas temat z serii:

 Dzień odkrywców.
Mali ekolodzy.



Cele:
- wiem na czym polega działalność ekologiczna
- dodaję i odejmuję liczby w zakresie 14
- piszę wyrazy z ż i rz
  
Kryteria sukcesu: 
- rozmawiam na temat postaw ekologicznych
- sprawnie wykonuję obliczenia w zakresie 14
- rysuję docinki
- czytam tekst ze zrozumieniem
- czytam i piszę wyrazy, zdania oraz krótkie teksty zawierające poznane litery

Zaczynamy!

  
Zadanie 1

 Posłuchajcie tekstu inscenizacji, który odnaleźć możecie w Podręczniku na s. 38, 39



Odpowiedzcie na pytania:
Kim są bohaterowie opowiadania?
W jakim miejscu rozgrywa się akcja inscenizacji?
Co jest tematem inscenizacji?
Czy wiecie co oznacza powiedzeni- mieć olej w głowie?

Mieć olej w głowie to znaczy być mądrym, roztropnym.

Zastanówcie się i powiedzcie co osoba, która ma olej w głowie stara się zrobić dla naszej planety by chronić ją przed zniszczeniem. Porozmawiajcie o tym z rodzicami lub rodzeństwem.

Wyszukajcie w tekście Podręcznik s. 38 haseł określających znaczenie łąk, lasów i wód. 
( 3 ostatnie zdania z wykrzyknikami) 
Przepiszcie je do zeszytu.  
Przepisując zdania pamiętajcie o wielkiej literze na początku i o postawieniu znaku kończącego zdanie, w tym przypadku wykrzyknika.

A czy wiecie, jak nazywa się nauka która uczy nas jak dbać o przyrodę?

To ekologia.

Obejrzyjcie krótki film o Ekologii, który pomoże Wam zrozumieć czym ona jest i pokaże sposoby szanowania środowiska na co dzień.

Kolejne ćwiczenia wykonajcie ze s. 46 i 47 w podręczniku Dzień odkrywców.

Zadanie 2

Do tego zadania potrzebna Wam będzie linijka lub miarka. Proszę rozejrzyjcie się po domu i wyszukajcie w nim 5 przedmiotów, które są mniejsze niż 14 cm.
Mierząc przedmioty, rób to dokładnie. Przyłóż linijkę w punkcie zero do brzegu  przedmiotu, następnie odczytaj jego długość na końcu. Jeśli przedmiot nie jest równy możesz użyć słów prawie 7 cm ma  bateria do latarki albo trochę więcej niż 2 cm długości ma temperówka.
Który z mierzonych przez Was przedmiotów jest najdłuższy?
A który najkrótszy?
 Otwórz niebieski zeszyt w kratkę i narysuj w nim pięć odcinków o następującej długości: 4cm, 7cm, 10cm, 12cm, 14cm. Pamiętaj o użyciu linijki
Każdy odcinek powinien mieć swój początek i koniec oraz opisaną długość.
Narysowane odcinki umieść w sowim folderze.
Przykład:

Następnie otwórz Ćwiczenia/ Matematyka na s. 23 i wykonaj wszystkie ćwiczenia 

Zadanie 3
Teraz utrwalisz pisownię wyrazów z ż i rz
Otwórz Kaligrafię i uzupełnij stronę nr 46.
Dodatkowe zadania dla chętnych:
Karta pracy nr 2

Karty pracy możesz wydrukować i uzupełnione schować do swojej teczki
 lub 
same rozwiązania wpisać do zeszytu zielonego w linię.

Zadanie 4
Teraz zapraszam Cię abyś zamienił się w wynalazcę J
Rozejrzyj się po domu, poszukaj przedmiotów, które nie są już potrzebne  np.: butelki po wodzie, opakowania po jogurcie, puste pudełka, nakrętki itp.
Twoim zadaniem będzie zaprojektowanie i stworzenie maszyny, która pomogłaby nam komunikować się na odległość. Może to być np.: robot lub nowoczesny komputer. Używaj do swojej pracy przedmiotów zbędnych przeznaczonych do wyrzucenia. Wykorzystanie odpadów może okazać się fajną zabawą, a jednocześnie przedmioty zbędne użyjemy powtórnie i ograniczymy w ten sposób produkcję śmieci.
Każdy pomysł jest dobry! Miłego tworzenia!

Ukończoną pracę nazwij i koniecznie umieść w swoim folderze, jestem bardzo jej ciekawa. 

Kolejnej lekcji spodziewaj się w piątek!
wychowawczyni Agata Kowalska





Komentarze