Cieszę
się, że Was wczoraj zobaczyłam i usłyszałam :)
Systematycznie
rozliczacie się z zadawanych prac, co bardzo mnie cieszy :)
Pracujcie
tak dalej!
Mam
nadzieję, że disiejsze spotkanie będzie w lepszym odbiorze. Musimy jednak
ustalić pewne zasady, a może przypomnieć sobie je ze szkoły.
1.
Mówi jedna osoba, reszta słucha !
2.
Nie piszemy do siebie i nie wysyłamy filmików i emotikonów w trakcie spotkania.
3.
Podzielimy się na dwie grupy, aby łatwiej nam było porozmawiać.
Proponuję
spotkanie pierwszej grupy o godz. 11:00
drugiej grupy o godz. 11:30
Lekcja 4
Dzwonek zaczynamy :)
Cel: Poznaję sposoby na wiosenne porządki .
Kryteria sukcesu:
- w miarę możliwości zadania wykonuję samodzielnie
- czytam opowiadanie R.Witka pt. "Szafka skarbów"
- rozwijam zdania
-
rozumiem i potrafię utworzyć rodzinę wyrazów
- rozumiem pojęcia: litr, pół litra, ćwierć
litra
- odmierzam płyny
Zadanie 1
Przeczytaj
uważnie opowiadanie R.Witka pt. "Szafka pełna skarbów"
str.51
i odpowiedz ustnie,
ale pełnym zdaniem na pytania:
- Gdzie ma miejsce akcja
opowiadania?
- Kto jest głównym, a kto
drugoplanowym bohaterem?
- Z jakiej okazji pani ogłosiła
porządki w klasie?
Zadanie 2
Wiesz
już jakie przedmioty miał w swojej szafce Dawid. Napisz w zeszycie, co można
znaleźć w Twojej szufladzie lub szafce :) Zadanie wyślij mi do sprawdzenia !
Zapamiętaj !
Gdy coś wyliczamy,
najpierw stawiamy
dwukropek, a kolejne
elementy wyliczenia
oddzielamy
od siebie przecinkami.
Po
wykonaniu zadania zobacz, może należy posprzątać w tych miejscach :)
Zadanie 3
Dla odprężenia
możecie zaproponować swoim domownikom zgadywankę
pt. "Co ja robię"
*Jedna z osób pokazuje ruchem czynności wykonywane
przez nie podczas domowych porządków. Pozostałe zgadują, co robi prezentujący. Dobrej zabawy :)
Zadanie 4
Mam
nadzieję, że pamiętasz co miał w swojej szafce Dawid ?
*Wykonajcie ćwiczenie 1 na str.62
Zadanie 5
Przypomnij sobie jak tworzy się rodzinę wyrazów. Może takie zadanie Ci pomoże:
Rodzina wyrazów -Eduelo.pl
Zadanie 6
Rozwiń
poniższe zdanie według przykładu i zapisz je w zeszycie:
* Dawid wyjął z plecaka.
Przykład: Dzieci porządkują wyrazy.
Dzieci z drugiej klasy
porządkują wyrazy.
Dzieci z drugiej klasy
porządkują wyrazy zgodnie z kolejnością alfabetyczną.
Zadanie 7
Wykonaj dla relaksu
kilka ćwiczeń ogólnorozwojowych :)
Koło fortuny -ćwiczenia ogólnorozwojowe - Kliknij tutaj!
Zadanie 8
Obejrzyj
filmik, a dowiesz się co będziesz robić na matematyce:
Zadanie 8
Już
teraz wiesz, że będziemy zajmowali się przelewaniem płynów i dowiesz się w jaki
sposób je odmierzamy.
Spróbuj oszacować ile litrów wody zużywają
poszczególne urządzenia np.:
PRALKA ? WANNA ? ZMYWARKA ? PRYSZNIC ? SPŁUCZKA?
MYCIE ZĘBÓW? MYCIE RĄK?
Na końcu scenariusz podam Wam wyniki, a
teraz "strzelajcie"!
Przyjrzyj się podzielonemu jabłku i jego opisom, w ten sam sposób dzielimy płyny:
1 litr
= 2 razy pół litra = 4 razy ćwierć litra
Zadanie 9
Obejrzyj
film i spróbuj wykonać te ćwiczenia, a na pewno zrozumiesz dzisiejsze pojęcia z
łatwością.
Pojemność.Litr, pół litra, ćwierć litra
Pamiętaj, aby po skończonym doświadczeniu
nie wylewać wody, tylko wykorzystać ją
np. do podlewania kwiatów.
Zadanie 10
Sprawdź, czy już sobie radzisz!
Zadanie dla chętnych !
Shake bananowy (Koktajl z banana) – przepis
Składniki dla jednej osoby: (dla dwóch osób x2)
§
1 banan (2 banany)
§
pół szklanki mleka ( 1 szklanka mleka)
§
mały kubeczek jogurtu naturalnego
(ok. 200 g) – możecie go wcześniej zmrozić (2
kubeczki jogurtu)
§
łyżeczka miodu ( 2 łyżeczki miodu )
§
opcjonalnie cukier do smaku
Dla 3,4 osób musicie sobie policzyć
:)
Jak zrobić pyszny shake bananowy?
Tu nie ma
wielkiej filozofii kulinarnej. Wszystkie składniki wystarczy wrzucić do
blendera i zmiksować.
Doprawiania
zostawcie sobie na koniec. Smacznego!
Jeśli jesteś ciekawa/y, czy dobrze oszacowałaś/eś ile zużywamy wody, to sprawdź swoje wyniki z podanymi poniżej:
PRALKA 110 litrów WANNA 80litrów ZMYWARKA 55litrów
PRYSZNIC 35 litrów SPŁUCZKA 10 litrów
MYCIE ZĘBÓW 2 litry MYCIE RĄK 1 litr
Dobrej pracy CI życzę !
wychowawczyni :)))))
Komentarze
Prześlij komentarz