Lekcja 5
Dzień dobry!
Dzisiejszą lekcją rozpoczynamy nowy krąg tematyczny:
Dbamy o swoje bezpieczeństwo.
Dziś dowiemy się jak
w sposób bezpieczny postępować ze zwierzętami.
Cele:
- wiem
jak obchodzić się ze zwierzętami
-
zapisuję i odczytuję liczbę 15
Kryteria
sukcesu:
- wypowiadam się na temat opieki nad zwierzętami domowymi
- rozpoznaję, nazywam i piszę liczbę 14
- odczytuję pełne godziny na zegarze
Zadanie 1
Dzisiejszą pracę
zaczniemy od powtórzenia niektórych wiadomości o wiośnie.
Otwórz
podręcznik Dzień odkrywców i wykonaj
ćwiczenia na s. 48 i 49.
Zadanie dla
chętnych:
Wiosna to czas w
którym wysiewa się nasiona. Zachęcam Was do założenia hodowli rzeżuchy. Wysiana już teraz może być ciekawą ozdobą na
stół podczas Świąt Wielkanocnych.
Jak zrobić to w ciekawy sposób możecie
zobaczyć tutaj.
Zadanie 2
Wysłuchaj
opowiadania pt. „Wściekły chomik”.
Tekst opowiadania znajduje się w Podręczniku
na s. 50
Odpowiedz na
pytania:
Jak miała na
imię główna bohaterka opowiadania?
Jakie zwierzątko
było pod jej opieką?
Co mogło być
powodem niespodziewanej reakcji chomika?
Czy wiesz co
oznacza słowo wściekły?
Słowo wściekły
jest homonimem co oznacza, że ma
kilka znaczeń, może oznaczać kogoś kto jest chory na wściekliznę lub mówimy tak
potocznie o kimś kto wpadł w gniew, złość.
Porozmawiaj z
rodzicami lub rodzeństwem na temat
stwierdzenia, które usłyszałeś w tekście: Zwierzęta to nie zabawki.
Na czym
polega różnica w traktowaniu żywych zwierząt i zwierząt zabawek.
Dziś podczas
spotkania na Skypie porozmawiamy o zagrożeniach, które mogą nas spotkać ze
strony zwierząt.
Otwórz Ćwiczenia/edukacja polonistyczna i
uzupełnij s. 40 oraz ćw. 3, 5 i 6 na s. 41
Chętni uczniowie mogą wykonać ćw. 4 na s.
41
Zadanie 3
Otwórz niebieski
zeszyt w kratkę. Przepisz do niego i rozwiąż następujące przykłady:
10+4=
14-4=
11+2=
13-2=
13+1=
14-1=
10+3=
13-3=
12+2=
14-2=
Następnie
narysuj 10 czerwonych kulek i jeszcze 5
niebieskich.
Policz ile kulek narysowałeś razem.
Jest ich 15.
Liczba 15 jest o jeden większa od 14.
Liczba 15 to 1
dziesiątka i 5 jedności.
Obejrzyj film i
posłuchaj jak prawidłowo pisać liczbę 15.
Otwórz
Ćwiczenia/Matematyka na s. 24 i spróbuj samodzielnie napisać liczbę 15,
a
następnie uzupełnij ćwiczenia nr 1, 2,
3, 4.
W niebieskim zeszycie w kratkę napisz
trzy rzędy liczby 15.
Poćwicz odczytywanie pełnych godzin na
zegarze.
Kliknij tutaj.
Do zobaczenia dziś na Skypie,
pamiętaj o lizakach ortograficznych, przyszykuj sobie również Podręcznik, będziemy
z niego korzystać podczas spotkania.
Do zobaczenia!
wychowawczyni Agata Kowalska
Komentarze
Prześlij komentarz