Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 1a



Lekcja 5

Dzień dobry!  

Dzisiejszą lekcją rozpoczynamy nowy krąg tematyczny: 

Dbamy o swoje bezpieczeństwo.

Dziś dowiemy się  jak w sposób bezpieczny postępować ze zwierzętami.

Cele:
- wiem jak obchodzić się ze zwierzętami
- zapisuję i odczytuję liczbę 15

Kryteria sukcesu:
- wypowiadam się na temat opieki nad zwierzętami domowymi
- rozpoznaję, nazywam i piszę liczbę 14
- odczytuję pełne godziny na zegarze

Zadanie 1

Dzisiejszą pracę zaczniemy od powtórzenia niektórych wiadomości o wiośnie.
Otwórz podręcznik Dzień odkrywców i wykonaj ćwiczenia na s. 48 i 49.

Zadanie dla chętnych:
Wiosna to czas w którym wysiewa się nasiona. Zachęcam Was do założenia hodowli rzeżuchy.  Wysiana już teraz może być ciekawą ozdobą na stół podczas Świąt Wielkanocnych.
Jak zrobić to w ciekawy sposób możecie zobaczyć tutaj.


Zadanie 2

Wysłuchaj opowiadania pt. „Wściekły chomik”. 


Tekst opowiadania znajduje się w Podręczniku na s. 50

Odpowiedz na pytania:

Jak miała na imię główna bohaterka opowiadania?
Jakie zwierzątko było pod jej opieką?
Co mogło być powodem niespodziewanej reakcji chomika?

Czy wiesz co oznacza słowo wściekły?

Słowo wściekły jest homonimem co oznacza, że ma kilka znaczeń, może oznaczać kogoś kto jest chory na wściekliznę lub mówimy tak potocznie o kimś kto wpadł w gniew, złość.

Porozmawiaj z rodzicami lub rodzeństwem  na temat stwierdzenia, które usłyszałeś w tekście: Zwierzęta to nie zabawki. 
Na czym polega różnica w traktowaniu żywych zwierząt i zwierząt zabawek.

Dziś podczas spotkania na Skypie porozmawiamy o zagrożeniach, które mogą nas spotkać ze strony zwierząt.

Otwórz Ćwiczenia/edukacja polonistyczna i uzupełnij s. 40 oraz ćw. 3, 5 i 6 na s. 41

Chętni uczniowie mogą wykonać ćw. 4 na s. 41


Zadanie 3

Otwórz niebieski zeszyt w kratkę. Przepisz do niego i rozwiąż następujące przykłady:

10+4=                                            14-4=
11+2=                                             13-2=
13+1=                                             14-1=
10+3=                                            13-3=
12+2=                                            14-2=

Następnie narysuj 10 czerwonych kulek  i jeszcze 5 niebieskich. 
Policz ile kulek narysowałeś razem.

Jest ich 15. Liczba 15 jest o jeden większa od 14.


Liczba 1to 1 dziesiątka i 5 jedności.




Obejrzyj film i posłuchaj jak prawidłowo pisać liczbę 15.


Otwórz Ćwiczenia/Matematyka na s. 24 i spróbuj samodzielnie napisać liczbę 15, 
a następnie uzupełnij ćwiczenia  nr 1, 2, 3, 4.


niebieskim zeszycie w kratkę napisz trzy rzędy liczby 15.

Poćwicz odczytywanie pełnych godzin na zegarze.
Kliknij tutaj.

Do zobaczenia dziś na Skypie, pamiętaj o lizakach ortograficznych, przyszykuj sobie również Podręcznik, będziemy z niego korzystać podczas spotkania.

Do zobaczenia!

wychowawczyni Agata Kowalska








Komentarze