Witam tych, którzy zrobili porządki w
swoich szufladach..............., na
półkach z zabawkami...., tych którzy dzisiaj lub jutro zrobią porządki
w swoich pokojach.
Lekcja 5
Dzwonek zaczynamy :)
Cel: Poznaję zagrożenia, jakie niesie
ze sobą powódź.
Kryteria sukcesu:
- w miarę możliwości zadania wykonuję samodzielnie
- czytam ze zrozumieniem opowiadanie H.Zdzitowieckiej pt. "Powódź"
- odpowiadam pełnym zdaniem na zadane pytania
do tekstu
- znam przyczyny powstawania powodzi i wiem jak
się przed nią obronić
- wykonuję ćwiczenia ortograficzo-językowe
- znam na pamięć rymowankę pt. "Chodzą jeże koło
wieży"
- doskonalę tabliczkę mnożenia
Zadanie 1
Przeczytaj
uważnie i spróbuj odpowiedzieć na poniższe zagadki, a dowiesz się o czym
będziemy dzisiaj rozmawiać:
***Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na ziemi
nie byłoby życia.
służy do mycia,
bez niej na ziemi
nie byłoby życia.
***Co tak wygląd zmieniać może:
gdy jej dużo - zwie się morzem,
a gdy ilość jest niewielka
to jest kropla lub kropelka.
gdy jej dużo - zwie się morzem,
a gdy ilość jest niewielka
to jest kropla lub kropelka.
Zadanie 2
Przeczytaj opowiadanie H.Zdzitowieckiej pt. "Powódź" str. 53,54
i odpowiedz pełnym
zdaniem na pytania do tekstu:
* Co obudziło główną
bohaterkę opowiadania?
* Jak wyglądała Wisła po wysadzeniu kry
lodowej przez saperów?
* Co mogli czuć ludzie, gdy dotarły do
nich informacje o zagrożeniu
powodzią?
* Czym zajmowali się w czasie zagrożenia dorośli ?
Wiecie już,
że przyczyną powstawania powodzi mogą być np.: gwałtowne wiosenne roztopy, duże
opady deszczu , zatamowanie rzeki przez zatory lodowe, powodzie sztormowe.
Przed
powodzią można się bronić np.: budując zbiorniki, które gromadzą nadmiar wody,
stawiając tamy-zapory regulujące
przepływ wody, a także budując i naprawiając wały przeciwpowodziowe.
POWÓDŹ - Kliknij tutaj!
Zadanie
3
Teraz
poćwiczymy pisownię wyrazów, aby zapis każdego z nich nie był dla Ciebie
problemem !
Przypomnijcie
sobie zasadę pisowni wyrazów z "rz, ż" i "u, ó "dzięki poniższym filmikom
:)
Film edukacyjny Eduello. Pisownia wyrazów z rz
Ortografia obrazkowa -
zasady pisowni ż część 2
Filmik z ó u
Zadanie 4
Wiedząc,
że trening czyni Mistrza Ortografii popracuj przy następnych zadaniach, a
ortografia nie będzie miała przed Tobą
żadnych tajemnic. Pracuj, aż do skutku, powodzenia !!!
Przenieś wyrazy poniżej układając je w porządku alfabetycznym
(Podświetli się na zielono właściwie przyporządkowane okienko)
Ćwiczenia ortograficzne - rz czy ż? - Kliknij tutaj!
Kiedy piszemy -u, a kiedu ó - Kliknij tutaj!
Ćwiczenie - u, czy ó - Kliknij tutaj!
Dyktando ortograficzne - Kliknij tutaj!
Zadanie 5
Przeczytaj uważnie wierszyk ortograficzny i naucz się go
na pamięć. Zaprezentujesz swoje
umiejętności w środę 08.04.20r. podczas spotkania na Skeype.
Chodzą jeże koło wieży,
spotkał je tam pewien Jerzyk.
Jeże kolce najeżyły,
Jeżyk zmyka z całej siły!
A na wieży – jerzyk ptak,
siedzi i powiada tak:
Własnym oczom bym nie wierzył,
że się jeża boi Jerzyk!
spotkał je tam pewien Jerzyk.
Jeże kolce najeżyły,
Jeżyk zmyka z całej siły!
A na wieży – jerzyk ptak,
siedzi i powiada tak:
Własnym oczom bym nie wierzył,
że się jeża boi Jerzyk!
Zadanie 6
Mam
nadzieję, że cały czas utrwalasz tabliczkę mnożenia w zakresie 50 i już radzisz
sobie wyśmienicie!
Przepisz
poniższe działania do zeszytu i podaj wynik:
5 ∙ 5 =
_____ 6 ∙ 4
= _____
6 ∙ 6 =
_____ 3 ∙ 6
= _____
10 ∙2 =
_____ 6 ∙ 8 = _____
2 ∙ 2 =
_____ 4 ∙ 3
= _____
3 ∙ 9 =
_____ 5 ∙ 6
= _____
5 ∙ 9 =
_____ 6 ∙ 2
= _____
3 ∙ 7 =
_____ 2 ∙ 5
= _____
1 ∙ 9 =
_____ 3 ∙ 8
= _____
4 ∙ 0 =
_____ 3 ∙ 5
= _____
2 ∙
8= _____ 4 ∙
7= _____
Zadanie 7
Doskonal swoje umiejętności tak długo, aż zrobisz zadanie
bezbłędnie. Udanej zabawy. Powodzenia !
Tabliczka mnożenia w zakresie
50
* Mnożenie - Kliknij tutaj!
**Mnożenie - Kliknij tutaj!
***Mnożenie - Kliknij tutaj!
Udanej pracy!
wychowawczyni:)
Komentarze
Prześlij komentarz