Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 1b


Lekcja 5 
Temat: "Umiemy postępować ze zwierzętami "
Cele:
- wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego tekstu;
- podanie podstawowych zasad opieki nad zwierzętami domowymi;
- odczytywanie godzin na zegarze;
- obliczenia w zakresie 15;
- kształtowanie właściwych postaw wobec zwierząt domowych i dzikich;

Dzień dobry, mam nadzieję, że się wyspaliście i 
jesteście gotowi na rozpoczęcie nowego dnia.😉
Dziś zajmiemy się omawianiem zachowań zwierząt domowych i dzikich. Powiemy sobie również o tym, jakie mamy obowiązki wobec naszych pupili. 

Otwórzcie podręcznik na stronie 50.
Posłuchajcie opowiadania przeczytanego przez rodziców lub starsze rodzeństwo. 
Słuchajcie z uwagą, ponieważ porozmawiamy sobie o sytuacji, którą opisano w tekście, na spotkaniu online. 
__________________________________
Jednym z naszych obowiązków jest zapewnienie naszym pupilom bezpieczeństwa oraz pożywienia. 
Jednak nie zawsze możemy pomóc. 
Gdy zwierzątko zachoruje, często potrzebna jest pomoc .............
weterynarza.
Jest to lekarz zajmujący się zwierzętami. 

FILM

Po obejrzeniu filmiku ułóżcie nowe wyrazy z liter wyrazu weterynarz (na przykład: era).
Zapiszcie w zielonym zeszycie i wyślijcie zdjęcie do Waszego dysku. 

Zwierzęta mogą być naszymi przyjaciółmi, ale również mogą być dla nas niebezpieczne. Pomyślcie jakie zasady bezpieczeństwa należy zachowywać podczas spotkania ze zwierzęciem dzikim lub takim, którego nie znamy. 


CIEKAWOSTKI
Ranking 10 najbardziej niebezpiecznych zwierząt świata. 
           KOMARY                                       HIPOPOTAMY
           MUCHY TSE-TSE                         SŁONIE
           PSY, WĘŻE                                    KROKODYLE
           SKORPIONY                                 JELENIE I SARNY                                                                  
  
CO ZROBIĆ, GDY ZAATAKUJE PIES?  

Wykonajcie proszę ćwiczenia z edukacji polonistycznej
 na stronie 40 i 41.
_______________________________________________
Matematyka w praktyce.

Przygotujcie swoje zabawki i przeliczajcie w zakresie 14. 
Dodaj przedmioty tego samego koloru, a wynik zapisz na kartce
(na przykład: 4 zielone klocki + 10 zielonych kulek= 14 ). Poproś rodziców lub rodzeństwo o sprawdzenie. 

Po wykonanym zadaniu dodaj do 14 kredek jedną. 
14 + 1 = .....
Jaki będzie wynik? 
Tak....  15 
Liczbę 15 tworzymy pisząc koło siebie cyfrę 1 oraz 5. 
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 24. 
Poćwiczcie zapis liczby 15 oraz wykonajcie zadania. 

Liczba 15 składa się z 1 dziesiątki i 5 jedności
Zapiszcie w niebieskim zeszycie, według poprzedniego wzoru, liczbę 15 oraz kulki. 
__________________________________
Teraz poćwiczycie odczytywanie godzin. 

Bardzo dziękuję Wam za uwagę 😃


Na spotkanie online przygotujcie lizaki ortograficzne, o których mówiłam oraz podręcznik, z którego będziemy korzystać. 


Do zobaczenia,
Anita Frontczak 



Komentarze