Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 3a



Witam Was bardzo serdecznie. Zapraszam na dzisiejsze zajęcia.

Mam nadzieję, że Wam się spodoba.

Życzę Wam udanej pracy i powodzenia !


 Temat: W poszukiwaniu wiosny


Edukacja polonistyczna

Cel: - poznajesz zwiastuny wiosny na podstawie własnych obserwacji oraz wiersza 
T. Plebańskiego„Wiosenne przebudzenie”.

Kryteria sukcesu:
- wymieniasz zwiastuny wiosny
- wyjaśniasz poetyckie określenie
- zadajesz pytania do wywiadu
- piszesz poprawnie wyrazy z rz po spółgłoskach i ż wymieniającym się na g
- piszesz rozwinięcie i zakończenie opowiadania

21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna !
 Słońce mocniej przygrzewa, dni stają się coraz dłuższe i cieplejsze. Na drzewach pojawiają się pierwsze listki, wyrastają przebiśniegi, zawilce, przylaszczki.
Cykl życia na ziemi rozpoczyna się na nowo.
 Mamy okazję, by przyjrzeć mu się trochę uważniej.


Czy zauważyłeś/łaś  jak przyroda budzi się do życia ?

Zadanie 1
Zapoznaj się z wierszem „Wiosenne przebudzenie” T. Plebańskiego  w naszym podręczniku na str. 51. 

 Zadanie 2
Po przeczytaniu wiersza  wykonaj ćw. na str.60 – 61.
-Wyjaśnij poetyckie określenie występujące w wierszu „Suknia zimy taka kusa”. 
(ćw. 1 str. 60 bez kropki )
-Uzupełnij pytania w wywiadzie z wiosną.
-Pisownia wyrazów z ż i rz – wypełnij luki w wyrazach.
 Przepisz zdania do zeszytu.
-Napisz określenia (nazwy kolorów) do podanych rzeczowników.
-Dokończ pisanie rozwinięcia i zakończenia opowiadania do podanego wstępu na podstawie ilustracji. (z przyjemnością wysłucham Waszych opowiadań podczas wspólnego spotkania)

Zadanie 3
Podsumowanie 😊
Przyjście wiosny poznajemy po pierwszych kwiatach. To one pierwsze zwiastują nam nadejście wiosny. Dlatego nazywamy je zwiastunami wiosny.

W marcu przyleciały już ptaki zwiastujące wiosnę - skowronki, żuraw, bociany, pliszki, szpaki. W kwietniu pojawiają się jaskółki i kukułki. Powrót zajmuje ptakom około miesiąca. Pokonują one w tym czasie około 15 tys. kilometrów.



Na koniec wiosenna gra


A teraz trochę przerwy. Zrób kilka skłonów,

przysiadów, skrętów tułowia.


Edukacja matematyczna

Cel:  - rozwiązujesz zadania proste i złożone

Kryteria sukcesu:
- odczytujesz wskazania termometrów
- wykonujesz obliczenia zegarowe i pieniężne
- sprawnie dodajesz, odejmujesz, mnożysz i dzielisz
- narysujesz odcinki według podanych warunków
- rozwiązujesz zadania związane  z obliczaniem pojemności

Sprawdź, czy potrafisz sprawnie liczyć
i rozwiązywać zadania.

Rozwiąż  zadania z podręcznika na str.25-26.
Zadania 1,2,3 i 5 - ustnie
Zadanie  10 - dla chętnych
Zadania 4-9 - rozwiązania zadań wykonaj w zeszycie
Przepisz do zeszytu cel, napisz datę, a potem zapisz  rozwiązania.

Pamiętaj o kolejnych krokach !

Krok 1. Przeczytaj uważnie treść zadania.
Krok 2. Co wiemy z treści zadania ?
 Krok 3. Co mamy obliczyć?
Krok 4. Zastanów się jak to obliczyć mając te dane?
Możesz wykonać prosty rysunek. 
Jeśli rysunek jest już w zadaniu dokładnie przyjrzyj mu się.
Krok 5. Wykonaj działanie lub działania. Oblicz wynik.
Krok 6. Przeczytaj pytanie i napisz odpowiedź.

Przypominajki:)


Poćwicz:)


dzielenie liczb dwucyfrowych



Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak
Do zobaczenia w poniedziałek !

Komentarze

Prześlij komentarz