Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 2a


Witam serdecznie na ostatniej lekcji, która odbywa się na Skype. Od poniedziałku 20 kwietnia spotkamy się, ale na Office365 zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami
(tzn. poniedziałek, środa, piątek - I grupa o godz.11:00 - II grupa  11:45 ).
Zapraszam już dzisiaj, aby dołączyć do naszej klasy :))

Lekcja  9
Zaczynamy :)))
Cel: Znam  zasady  udzielania pierwszej pomocy  w    niektórych
       wypadkach i rozumiem potrzebę utrzymywania dobrych
       relacji z innymi ludźmi.
Kryteria sukcesu:
- wiem, jakie przedmioty są niezbędne w podręcznej apteczce
- czytam ze zrozumieniem opowiadanie E.Zarębskiej pt. "Zosia i fiołkowy
  kapelusz "
- potrafię je zapisać wyrazy z  "rz" po spółgłoskach
- zapisuję zdania złożone zgodnie z podana zasadą
- odczytuję wskazania zegara
- wykonuję ćwiczenia rachunkowe zgodnie z poleceniem

Zadanie 1

Mam nadzieję, że znasz już numery alarmowe, aby wezwać  pomoc przez telefon! Przypomnij sobie o nich dzięki teledyskowi i piosence!
 Znam numery alarmowe - teledysk edukacyjny dla dzieci 

Wykonaj ćw.3 na str.73, a dowiesz się jakie przedmioty powinny znaleźć się w apteczce, aby udzielić pierwszej pomocy.


W ćwiczeniu 4 na str.73 sprawdź jak unikać sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu? Utwórz tylko „bezpieczne” pary.

Zadanie 2
Przeczytaj opowiadanie E.Zarębskiej pt."Zosia i fioletowy kapelusz" str.68-69.
Odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania do tekstu, które znajdują się w ćw.1 na str.74 - ćwiczenia

Zadanie 3
Oceń postępowanie Zosi zanim dostała od babci kapelusz, a jaka była później w ćw.2 na str.74 (Nie rób zadania z kropką).

Zadanie 4
Przeczytaj początek zdania, a następnie dokończ je zgodnie z własnymi odczuciami np.:
  • Najbardziej lubię, gdy…
  • Czasami boję się…
  • Jestem smutna/y kiedy…
  • Wstydzę się, gdy…
  • Kiedy jest mi wesoło…
  • Jestem zła/y, kiedy…
  • Denerwuję się, gdy…
Pamiętaj!
Mamy prawo odczuwać różne emocje i mówić o tym.

Zadanie 5
Przeczytaj i rozwiąż zagadki o emocjach, które dla Ciebie przygotowałam. Powodzenia:)
Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-
rączki wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak iskierki się zapalają
wszystkie ząbki usta odkrywają.
Usta jak podkówka odwrócona
często łezka w oku zakręcona.
Wygląd twarzy tej dziewczyny
jakby najadła się cytryny.
Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
gdy się do naszego umysłu wtoczy
trzęsie nami śmiało
i paraliżuje całe ciało.
Gdy się w nasze serce wkrada
to naszymi myślami włada,
marszczy nam nosek, oczy i czoło
tupie nóżką i rączką grozi wkoło

Przygotuj kartkę !
Wyobraź sobie, że jest to kartka, która przedstawia złość, gniew. Każdą złą emocje można jednak zamienić w coś dobrego, pozytywnego. Spróbuj swoją złość i gniew zamienić w małą papierową kulkę, którą można wyrzucić.
Gdy już to zrobisz, wyrzuć ją do kosza, który nazwiemy „Zjadaczem złych emocji”.

Jaka to emocja? Wskaż pasujące emotikony. - Kliknij tutaj!



Zadanie 6

Zapamiętaj !
Kiedy stawiamy przecinek?
"Przed : że, aby, jeśli, iż,
bo, ale, więc, ponieważ,
znaczek zrób, przecinek pisz,
a opuścić się go nie waż.
To nie taka trudna rzecz!
Pisz przecinki mój kolego,
przed: jeżeli, ale, lecz, kiedy,
który, gdyż dlatego " 
Zobacz teraz z ciekawości filmik. Zwróć uwagę na śmiesznie brzmiące zdanie, które znajduje się na końcu :)
Kiedy stawiamy przecinek

Wykonaj ćw.4 na str. 75 - ćwiczenia. Zadanie prześlij do sprawdzenia!


Zadanie 7
Przypomnij sobie zasadę pisowni wyrazów z  "rz" po spółgłoskach i uzupełnij ćw. 3 na str. 75 - ćwiczenia (Nie wykonuj zad. z kropką)
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Zadanie 8
W klasie sprawnie odczytywałaś/odczytywałeś pełne godziny na zegarze.
Natomiast na dzisiejszych zajęciach nauczysz się odczytywać godziny i minuty na zegarze. Przepisz poniższe informacje do zeszytu!
Zapamiętaj!
1 godzina = 60 minut
pół godziny = 30 minut
1 godzina = 30 minut + 30 minut
1 godzina = pół godziny + pół godziny


Obejrzyj filmiki, które pomogą Ci zrozumieć czym jest czas i pokażą w jaki sposób odczytywać wskazania zegara.

Zegar i jednostki czasu – Matematyka, Klasa II - Eduelo.pl

Odczytywanie czasu z dokładnością do minuty


Zadanie 9

Uzupełnij ćw. 1,2,3,4 str.44 (ćw. do matematyki)

Sprawdź, czy już potrafisz odczytywać wskazania na zegarze?
Godziny i minuty
https://www.eduelo.pl/quiz/78/czesc/1/

Obliczenia zegarowe
https://www.eduelo.pl/quiz/62/czesc/1/

Zadanie 10
Rozwiąż poniższe zadania w zeszycie i podaj odpowiedź pełnym zdaniem.

* Adaś przez pół godziny jeździł na rowerze. Ile minut jeździł na 
   rowerze Adaś?

** Franek wybrał się do babci. Najpierw pół godziny jechał autobusem, a potem pół godziny szedł pieszo. Ile minut zajęła Frankowi podróż do babci? Ile to godzin?

*** Mama wychodząc na spacer powiedziała, że wróci za pół godziny, ale wróciła po 20 minutach. O ile minut wcześniej wróciła mama ze spaceru? 

Udanej pracy !
Izabela Białecka 







Komentarze