Witam serdecznie na ostatniej
lekcji, która odbywa się na Skype. Od poniedziałku 20 kwietnia spotkamy się,
ale na Office365 zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami
(tzn. poniedziałek, środa,
piątek - I grupa o godz.11:00 - II grupa
11:45 ).
Zapraszam już dzisiaj, aby
dołączyć do naszej klasy :))
Lekcja 9
Zaczynamy :)))
Cel: Znam zasady udzielania
pierwszej pomocy w niektórych
wypadkach i rozumiem potrzebę utrzymywania
dobrych
relacji z innymi ludźmi.
Kryteria sukcesu:
- wiem, jakie przedmioty są niezbędne w
podręcznej apteczce
- czytam
ze zrozumieniem opowiadanie E.Zarębskiej pt. "Zosia i fiołkowy
kapelusz "
- potrafię je zapisać wyrazy z "rz" po spółgłoskach
- zapisuję zdania złożone zgodnie z
podana zasadą
- odczytuję wskazania zegara
- wykonuję ćwiczenia rachunkowe zgodnie
z poleceniem
Zadanie 1
Mam nadzieję, że
znasz już numery alarmowe, aby wezwać pomoc przez telefon! Przypomnij sobie o nich
dzięki teledyskowi i piosence!
Znam
numery alarmowe - teledysk edukacyjny dla dzieci
Wykonaj ćw.3 na
str.73, a dowiesz się jakie przedmioty powinny znaleźć się w apteczce, aby udzielić
pierwszej pomocy.
W ćwiczeniu 4 na str.73 sprawdź jak
unikać sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu? Utwórz tylko „bezpieczne” pary.
Zadanie
2
Przeczytaj opowiadanie
E.Zarębskiej pt."Zosia i fioletowy kapelusz" str.68-69.
Odpowiedz pełnymi zdaniami na
pytania do tekstu, które znajdują się w ćw.1 na str.74 - ćwiczenia
Zadanie
3
Oceń
postępowanie Zosi zanim dostała
od babci kapelusz, a jaka była później w ćw.2 na str.74 (Nie rób zadania z
kropką).
Zadanie
4
Przeczytaj początek zdania, a
następnie dokończ je zgodnie z własnymi odczuciami np.:
- Najbardziej lubię, gdy…
- Czasami boję się…
- Jestem smutna/y kiedy…
- Wstydzę się, gdy…
- Kiedy jest mi wesoło…
- Jestem zła/y, kiedy…
- Denerwuję się, gdy…
Mamy prawo odczuwać różne emocje i mówić o tym.
Zadanie
5
Przeczytaj i
rozwiąż zagadki o emocjach, które dla Ciebie przygotowałam. Powodzenia:)
Jaka to emocja?
Powiedzcie dzieci-
rączki
wymachują, ciało w górę leci,
oczy jak
iskierki się zapalają
wszystkie ząbki
usta odkrywają.
Usta jak podkówka
odwrócona
często łezka w oku
zakręcona.
Wygląd twarzy tej
dziewczyny
jakby najadła się
cytryny.
Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
gdy się do naszego umysłu wtoczy
trzęsie nami śmiało
i paraliżuje całe ciało.
Gdy się w nasze serce wkrada
to naszymi myślami włada,
marszczy nam nosek, oczy i czoło
tupie nóżką i rączką grozi wkoło
Przygotuj
kartkę !
Wyobraź
sobie, że jest to kartka, która przedstawia złość, gniew. Każdą złą emocje
można jednak zamienić w coś dobrego, pozytywnego. Spróbuj swoją złość i
gniew zamienić w małą papierową kulkę, którą można wyrzucić.
Gdy
już to zrobisz, wyrzuć ją do kosza, który nazwiemy „Zjadaczem złych
emocji”.
Jaka to emocja? Wskaż pasujące emotikony. - Kliknij tutaj!
Zadanie
6
Zapamiętaj !
Kiedy stawiamy przecinek?
"Przed : że, aby, jeśli, iż,
bo, ale, więc, ponieważ,
znaczek zrób, przecinek pisz,
a opuścić się go nie waż.
To nie taka trudna rzecz!
Pisz przecinki mój kolego,
przed: jeżeli,
ale, lecz, kiedy,
który, gdyż dlatego "
Zobacz teraz z
ciekawości filmik. Zwróć uwagę na śmiesznie brzmiące zdanie, które znajduje się
na końcu :)
Kiedy stawiamy przecinek
Wykonaj
ćw.4 na str. 75 - ćwiczenia. Zadanie prześlij do sprawdzenia!
Zadanie
7
Przypomnij sobie zasadę pisowni
wyrazów z "rz" po spółgłoskach
i uzupełnij ćw. 3 na str. 75 - ćwiczenia (Nie wykonuj zad. z kropką)
EDUKACJA
MATEMATYCZNA
Zadanie
8
W klasie sprawnie
odczytywałaś/odczytywałeś pełne godziny na zegarze.
Natomiast na dzisiejszych
zajęciach nauczysz się odczytywać godziny i minuty na zegarze. Przepisz
poniższe informacje do zeszytu!
Zapamiętaj!
1
godzina = 60 minut
pół
godziny = 30 minut
1
godzina = 30 minut + 30 minut
1
godzina = pół godziny + pół godziny
Obejrzyj filmiki,
które pomogą Ci zrozumieć czym jest czas i pokażą w jaki sposób odczytywać
wskazania zegara.
Zegar i jednostki
czasu – Matematyka, Klasa II - Eduelo.pl
Odczytywanie czasu z dokładnością do minuty
Zadanie
9
Uzupełnij ćw.
1,2,3,4 str.44 (ćw. do matematyki)
Sprawdź, czy już potrafisz
odczytywać wskazania na zegarze?
Godziny i minuty
https://www.eduelo.pl/quiz/78/czesc/1/
Obliczenia zegarowe
https://www.eduelo.pl/quiz/62/czesc/1/
Zadanie
10
Rozwiąż poniższe zadania w zeszycie i
podaj odpowiedź pełnym zdaniem.
* Adaś przez pół godziny jeździł na
rowerze. Ile minut jeździł na
rowerze Adaś?
** Franek wybrał się do babci. Najpierw
pół godziny jechał autobusem, a potem pół godziny szedł pieszo. Ile minut zajęła
Frankowi podróż do babci? Ile to godzin?
*** Mama wychodząc na spacer powiedziała,
że wróci za pół godziny, ale wróciła po 20 minutach. O ile minut wcześniej wróciła
mama ze spaceru?
Udanej pracy !
Izabela Białecka
Komentarze
Prześlij komentarz