Witam Was na dzisiejszych zajęciach!
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza
Temat: Wędrówki
z kompasem
Cele: – poznasz budowę i działanie kompasu
Kryteria sukcesu:
– znasz budowę kompasu
– rozumiesz rolę
słońca i cienia w wyznaczaniu kierunków świata
– znasz korzyści
płynące z umiejętności wyznaczania kierunków świata
– piszesz poprawnie
wyrazy z -om
Dziś zapoznam Was z urządzeniem,
dzięki któremu można wyznaczać kierunki
świata.
Zadanie 1
Otwórz podręcznik na str. 60-61 i przeczytaj
opowiadanie pt. "Naprzeciwko północy" Możesz również posłuchać naprzeciwko północy
Odpowiedz na pytania - ustnie.
1.Dokąd wybrali się harcerze?
2.Czym kierowali się harcerze w czasie
wycieczki?
3.Dlaczego mapa okazała się
niewystarczająca w czasie wędrówki?
4.Kto wskazał właściwą drogę i za
pomocą czego?
Zadanie 2
Wykonaj ćw. 1 (bez kropki) i 2 na str. 70.
• Wyszukaj w opowiadaniu fragment
opisujący wędrówkę harcerzy. Zaznacz ich trasę na mapie.
• Rozwiąż krzyżówkę. Zwróć uwagę
na pisownię wyrazów z cząstką -om.
Zapamiętaj ich pisownię.
Co to jest kompas?
Zachęcam do bliższego poznania tego
urządzenia.
• Uzupełnij zdania wyrazem kompas w odpowiedniej formie – ćw. 3
str.71.
Na
kompasach widzimy angielskie skróty kierunków:
N-
North - północ
S-
South- południe
E- East
- wschód
W- West - zachód
Zadanie 3
Kierunki
świata określamy najdokładniej za pomocą kompasu, można to zrobić także bez
kompasu – na podstawie obserwacji słońca i przyrody.
Więcej informacji znajdziesz w podręczniku na str.62
Zapraszam również do obejrzenia prezentacji:)
Dla ciekawskich:) Nie musisz czytać tekstu na tej stronie internetowej, przewijaj stronę, aż natrafisz na filmy.
Zadanie 4
Na podstawie przeczytanych tekstów oraz filmów odpowiedz pisemnie na pytanie:
Na podstawie przeczytanych tekstów oraz filmów odpowiedz pisemnie na pytanie:
W jaki sposób można wyznaczyć
kierunki w terenie, jeśli nie mamy kompasu?
Odpowiedź
zapisz w zeszycie.
możesz
tam zobaczyć:
Jak wskazać strony świata za pomocą cienia?
Jak odnaleźć północ w nocy? (film)
Czy zegarek pozwoli wskazać południe?
Jak przyroda pomaga wyznaczyć kierunki świata? (kilka
slajdów)
To nie jest obowiązkowe!
czas na przerwę - wychowanie fizyczne
Edukacja matematyczna
Cel: - dodajesz i
odejmujesz setki w zakresie 1000
Kryteria sukcesu:
– ćwiczysz dodawanie i odejmowanie setek
w obliczeniach związanych z ważeniem
– wiesz, ile tona ma kilogramów
Na ostatnich zajęciach poznałeś/aś jednostkę
długości - kilometr,
dzisiaj utrwalisz sobie
jednostki wagi i poznasz nową.
Pamiętacie, że ważąc przedmioty
używamy takich jednostek jak:
gram, dekagram,
kilogram.
Ważyłaś/eś produkty o
małej wadze, a teraz wyobraź sobie słonia, wielbłąda, ile mogą ważyć ?... ważą dużo,
dużo … ponad 1000 kg.
Zadanie 1
Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz w
zeszycie.
Zapamiętaj!
1000
kilogramów = 1 tona
1000
kg = 1t
|
Zadanie 2
Przeczytaj i rozwiąż ustnie
zadanie 1 w podręczniku do matematyki na str.29. Odczytaj z diagramu ile kilogramów ważą zwierzęta. Porównaj
ich wagę, odpowiadając na pytania (kropki).
Zdanie
3
Otwórz ćwiczenia do matematyki
i wykonaj zadania na str. 38.
• Zadanie 1 - rozwiąż zadanie
złożone – oblicz masę podaną w kilogramach.
• Zadanie 2 - dodaj składniki
dopełniając do tony – działania z
okienkami.
• Zadanie 3 - ustal wagę rzeczy pokazanych na ilustracjach.
• Zadanie 4 - rozwiąż
zadanie złożone - wykonaj obliczenia
pieniężne.
Brawo ! Wykonałeś wszystkie zadania !
Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak
Komentarze
Prześlij komentarz