Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 3a



Witam Was na dzisiejszych zajęciach!


Edukacja polonistyczna, przyrodnicza
                                               
Temat: Wędrówki z kompasem


Cele:  – poznasz budowę i działanie kompasu

Kryteria sukcesu:
– znasz budowę kompasu
– rozumiesz rolę słońca i cienia w wyznaczaniu kierunków świata
znasz korzyści płynące z umiejętności wyznaczania kierunków świata
– piszesz poprawnie wyrazy z -om

Już wiesz, że...





Dziś zapoznam Was z urządzeniem,
 dzięki któremu można wyznaczać kierunki świata.

Zadanie 1
Otwórz  podręcznik na str. 60-61 i przeczytaj opowiadanie pt. "Naprzeciwko północy" Możesz również posłuchać  naprzeciwko północy
Odpowiedz na pytania - ustnie.
1.Dokąd wybrali się harcerze?
2.Czym kierowali się harcerze w czasie wycieczki?
3.Dlaczego mapa okazała się niewystarczająca w czasie wędrówki?
4.Kto wskazał właściwą drogę i za pomocą czego?

Zadanie 2
Wykonaj ćw. 1 (bez kropki) i 2 na str. 70.
• Wyszukaj w opowiadaniu fragment opisujący wędrówkę harcerzy. Zaznacz ich trasę na mapie.
• Rozwiąż krzyżówkę. Zwróć uwagę na pisownię  wyrazów z cząstką -om.
Zapamiętaj ich pisownię.  

Co to jest kompas?
Zachęcam do bliższego poznania tego urządzenia.
• Uzupełnij zdania wyrazem kompas w odpowiedniej formie – ćw. 3 str.71.
Na kompasach widzimy angielskie skróty kierunków:
N- North - północ
S- South- południe
E- East - wschód
W- West - zachód

Zadanie 3
Kierunki świata określamy najdokładniej za pomocą kompasu, można to zrobić także bez kompasu – na podstawie obserwacji słońca i przyrody.
Więcej informacji znajdziesz w podręczniku na str.62

Zapraszam również do obejrzenia prezentacji:)


Dla ciekawskich:) Nie musisz czytać tekstu na tej stronie internetowej, przewijaj stronę, aż natrafisz na filmy.

Zadanie 4
Na podstawie przeczytanych tekstów oraz filmów odpowiedz pisemnie na pytanie: 
W jaki sposób można wyznaczyć kierunki w terenie, jeśli nie mamy kompasu?
Odpowiedź zapisz w zeszycie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij TUTAJ
możesz tam  zobaczyć:
Jak wskazać strony świata za pomocą cienia?
Jak odnaleźć północ w nocy? (film)
Czy zegarek pozwoli wskazać południe?
Jak przyroda pomaga wyznaczyć kierunki świata? (kilka slajdów)

To nie jest obowiązkowe!

czas na przerwę - wychowanie fizyczne

Edukacja  matematyczna

Cel: - dodajesz i odejmujesz  setki w zakresie 1000

Kryteria sukcesu:
– ćwiczysz dodawanie i odejmowanie setek w obliczeniach związanych z ważeniem
– wiesz, ile tona ma kilogramów

Na ostatnich zajęciach poznałeś/aś jednostkę długości - kilometr,
dzisiaj utrwalisz  sobie jednostki wagi i poznasz nową.
Pamiętacie, że ważąc przedmioty używamy takich jednostek jak:
 gram, dekagram, kilogram.

Ważyłaś/eś produkty o małej wadze, a teraz wyobraź sobie słonia, wielbłąda, ile mogą ważyć ?... ważą dużo, dużo … ponad 1000 kg.

Zadanie 1
Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz w zeszycie.
Zapamiętaj!
1000 kilogramów = 1 tona
1000 kg = 1t
Zadanie 2
Przeczytaj i rozwiąż ustnie zadanie 1 w podręczniku do matematyki na str.29. Odczytaj z diagramu ile kilogramów ważą zwierzęta. Porównaj ich wagę, odpowiadając na pytania (kropki).

Zdanie 3
Otwórz ćwiczenia do matematyki i wykonaj zadania na str. 38.
• Zadanie 1 -  rozwiąż  zadanie  złożone – oblicz masę podaną w kilogramach.
• Zadanie 2 - dodaj składniki  dopełniając  do tony – działania z okienkami.
• Zadanie 3 - ustal  wagę  rzeczy pokazanych na ilustracjach.
• Zadanie 4 - rozwiąż  zadanie złożone  - wykonaj obliczenia pieniężne.


Brawo ! Wykonałeś wszystkie zadania !


Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak

Komentarze