Szczęść
Boże! Kochane dzieci, dziś będziemy mieli gości! :) Odwiedzą nas bowiem nasi
dobrzy znajomi: Pan Rzeczowniki, Pan Czasownik oraz ich bliski przyjaciel - Pan
Przymiotnik! Czego
się z nimi dziś nauczymy i jakie wiadomości utrwalimy?
Cel: Utrwalenie wiadomości o
częściach mowy oraz doskonalenie dodawania i odejmowania
w zakresie 100.
w zakresie 100.
Kryteria
sukcesu:
- wiem na jakie pytania odpowiada rzeczownik,
czasownik i przymiotnik
- wskazuję w zdaniu rzeczownik i czasownik
- rozróżniam czasowniki w formie przeszłej, teraźniejszej i przyszłej
- określam cechy wskazanego na ilustracji rzeczownika
- dodaję i odejmuję w zakresie 100
- porównuję liczby
- rozróżniam czasowniki w formie przeszłej, teraźniejszej i przyszłej
- określam cechy wskazanego na ilustracji rzeczownika
- dodaję i odejmuję w zakresie 100
- porównuję liczby
CZĘŚĆ JĘZYKOWA
Na
początek, dla powtórzenia wiadomości zdobytych w szkole na temat tych trzech
sympatycznych panów, krótki film. Obejrzyj go uważnie, zwracając szczególną
uwagę na pytania, na które odpowiada rzeczownik, czasownik
i przymiotnik.
Zanim przejdziesz do wykonywania konkretnych zadań, proszę o wklejenie do zeszytu od edukacji językowej poniższych pomocy. Zawsze możesz do nich zajrzeć w chwilach wątpliwości! WKLEJKA
A teraz wyzwanie! Sprawdź czy potrafisz rozpoznać
w zdaniu rzeczownik, określić, w jakiej występuje liczbie - pojedynczej, czy
mnogiej oraz prawidłowo sformułować do niego pytanie. Powodzenia!
Zadanie
1. RZECZOWNIK
a) dopisz pytania do poszczególnych wyrazów w
zdaniu
b) określ w jakiej liczbie - pojedynczej, czy
mnogiej występuje wyraz i połącz go z odpowiednią chmurką
c)podkreśl w zdaniu rzeczowniki
Zadanie
2. RZECZOWNIK I CZASOWNIK
a) rozpoznaj w zdaniach czasowniki i podkreśl je
na zielono
b) rozpoznaj w zdaniach rzeczowniki i podkreśl je
na fioletowo
c) uzupełnij tabelkę
Zapamiętaj! Czasowniki mogą występować w trzech czasach:
- przeszłym - mówią o tym, co się już zdarzyło
- teraźniejszym - określają to, co dzieje się
teraz, w tej chwili
- przyszłym - informują o tym, co dopiero się
wydarzy
Zadanie
3. Posegreguj czasowniki na te, które występują w czasie teraźniejszym oraz te sformułowane w
czasie przeszłym. Zagraj w grę! GRA
A skoro o czynnościach mowa, to czas na ruch!
Wstawaj z krzesła, zrób sobie trochę miejsca, zaproś do zabawy rodzeństwo lub kogoś
z domowników, jeśli to jest możliwe i zatańcz! :)
Od razu lepiej, prawda? Ciało rozluźnione, lepszy nastrój i głowa odpoczęła... :) To może masz więcej siły na spotkanie z Panem Przymiotnikiem?
PRZYMIOTNIK
Pana Przymiotnika znasz najkrócej i tym samym najmniej.
Powtórz więc wiadomości z obejrzanego na początku filmiku.
Przymiotniki oznaczają cechy osób, zwierząt,
roślin i rzeczy, czyli
są określeniami rzeczowników. Odpowiadają na pytania:
JAKI? JAKA? JAKIE?
Przykłady:
JAKI samochód? szybki
JAKI pan? wysoki
JAKA sukienka? różowa
JAKA gruszka? słodka
JAKIE dziecko? małe
JAKIE konwalie? pachnące
Zadanie 4.
Rozwiąż krzyżówkę. Dopasuj przymiotnik
(określenie) do rzeczownika. Powodzenia! KRZYŻÓWKA
Zadanie 5.
Wymyśl jak najwięcej określeń do zilustrowanych rzeczowników.
JAKI? JAKA? JAKIE?
CZĘŚĆ MATEMATYCZNA
Proszę, abyś zadania z tej części lekcji
wykonał/wykonała dopiero po dzisiejszym spotkaniu online.
Możesz się jednak zapoznać ze sposobem dodawania na
dużych liczbach! Otwórz podręcznik na str. 28. Spójrz na zadanie 1 i przeanalizuj
ilustrację.
Zadanie
1. Wykonaj
obliczenia w zeszycie do matematyki, rozpisując działania według poznanego na
spotkaniu online sposobu dodawania i odejmowania dużych liczb.
Podręcznik str. 28 zad. 3 oraz str. 29 zad. 2.
Zadanie
2. Wykonaj
zadania w ćwiczeniach - str. 43 zad. 1 i 5.
Zadanie
3. Na
podsumowanie, zagraj w grę łączącą umiejętność dodawania, odejmowania i
mnożenia. Postaraj się popełnić jak najmniej błędów! GRA
Na dziś to już wszystko! Życzę Wam dobrego weekendu i do zobaczenia
w poniedziałek na platformie Office 365! :)
Pozdrawiam, s.Veritas
dziękujemy za super lekcję!
OdpowiedzUsuńpisze Zosia Zimniak
Usuńdziękuje
OdpowiedzUsuń