Witajcie na dzisiejszej lekcji!
Mam nadzieję, że wszyscy dobrze się czują i są gotowi do nauki.
Miłej pracy i zabawy!
Edukacja polonistyczno-przyrodnicza
Lekcja
Temat: Wędrówki z kompasem.
Dziś zapoznam Was z urządzeniem, dzięki któremu można wyznaczyć kierunki świata. Jest to KOMPAS.
Najpierw przypomnijmy sobie kierunki świata.
Na stronie 62 jest już bardziej "naukowe" wyjaśnienie zagadnień związanych z określaniem kierunków. Ale po kolei.....
# Obejrzyj prezentację.
Na kompasach widzimy nie polskie skróty kierunków, lecz angielskie:
N- North ( północ)
S- South- południe
E- East - wschód
W- West - zachód# Zanim przeczytacie tekst z podręczniku, zróbcie "na rozgrzewkę" zadanie dotyczące kierunków świata - mam nadzieję, że pamiętacie...
Wyobraźcie sobie, że patrzycie na mapę Polski na pewno będzie łatwiej... kliknij tu
A może ktoś da radę z tym samym, ale po angielsku? kliknij tu...
# Teraz otwórz podręcznik na stronie 60-61 i uważnie przeczytaj tekst. Odpowiedz na poniższe pytania.
a) Dokąd wybrał się zastęp druha Przemka?
b) Z czego korzystały dzieci, żeby tam dotrzeć?
c) Wyjaśnij dlaczego mapa okazała się niewystarczająca?
d) Do czego służy kompas i jak należy się nim posługiwać?
# Uzupełni zdania wyrazem "kompas" w odpowiedniej formie.
#Teraz otwórzcie ćwiczenia z języka polskiego na stronie 70 i 71. W Zadaniu 1 wyłącznie zaznaczamy trasę wędrówki bohaterów opowiadania (nie trzeba robić zadania do zeszytu). Zadania 2-5 nie wymagają dodatkowych wyjaśnień, bo wiem, że bez problemu sobie z nimi poradzicie. UWAGA - zdania ułożone w zadaniu 5 zapisujemy w zeszycie. Nie muszę chyba przypominać, że zdania uczniów, którzy są już jedną nogą w IV klasie, powinny być dłuższe niż zdania, które ułożyliby koledzy z młodszych klas..
# Teraz przeczytaj tekst w podręczniku na stronie 62.
# Proponuję, żeby zajrzeć na stronę.....
Jak działa kompas?
# Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij ...... Możesz tam zobaczyć:
Komentarze
Prześlij komentarz