Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 2a



Witam moją klasę 2a !
Spotykamy się na kolejnych zajęciach, ale muszę Was pochwalić za przestrzeganie zasad, które ustaliliśmy spotykając się na lekcji online. Brawo ! :)
Dzwonek zaczynamy :)
Lekcja  6
Cel: Dostrzegam zalety optymistycznego podejścia do rozwiązywania problemów.
Kryteria sukcesu:
- w miarę możliwości zadania wykonuję  samodzielnie
-  wiem, że żartować można tylko tak, żeby nie urazić i nie skrzywdzić innych
-  czytam ze zrozumieniem wiersz M.Bartkowicza  pt. "Czemu, wróbelku "
-  wiem kim jest optymista i pesymista oraz podaję przykłady z życia wzięte
-  utrwalam pisownię wyrazów z "h" i wykonuję ćwiczenia ortograficzne
-  rozwiązuję zadania wymagające umiejętności liczenia, ważenia i obliczania
   pieniędzy

Zadanie 1
Przypomnij sobie jak rozmawialiśmy o tym, że nie każdy żart jest zabawny. Żarty mogą sprawić przykrość innym, gdy  np. :
* ośmieszają wygląd
* ośmieszają ubiór lub styl ubierania
* ośmieszają rodzinę
* trudności w nauce
* niepełnosprawność
Może znajdziesz jeszcze inne przykłady, podaj  je  ustnie?
Jak myślisz, czy żarty i jakieś sytuacje wywołują taki sam nastrój u wszystkich osób?
Od czego to zależy ?

Zadanie 2
Znasz powiedzenia:
1.Jak ty komu, tak on tobie.
2. Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe.
Proszę wyjaśnij ustnie ich znaczenie.

Zadanie 3
Napisz w ćwiczeniu 4 na str. 67  (j.polski) dwa różne zakończenia opisanej sytuacji.   (Prześlij zdjęcie wykonanego zadania)

Zadanie 4
Spróbuj połączyć w pary powiedzenia i przysłowia. Powodzenia !
Powiedzenia i przysłowia - połącz w pary - Kliknij tutaj!

Zadanie 5
Przeczytaj wiersz M.Bartkowicza pt."Czemu, wróbelku ?"
Odpowiedz na pytania:
*  Jakie powody do radości miał bohater wiersza?
* Jak myślisz, kogo nazwiemy optymistą na podstawie zachowania
   wróbelka?
* Jak nazwiemy osobę, która jest  przeciwieństwem optymisty?
* Zastanów się: jesteś optymistką/optymistą, czy pesymistką/pesymistą?

Zadanie  6
Przeczytaj poniższe  zdania  i powiedz, które z nich charakterystyczne jest dla optymisty lub pesymisty:

* Pada deszcz, na pewno się przeziębię.
* Idziemy do kina, pewnie film będzie udany.
* Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę. 

Zadanie  7
Wykonaj  ćw.1, 2,3  ze str.68 - j.polski

Zadanie  8
Przypomnij sobie pisownię wyrazów z  "h"
**Przestawiaj litery tak, aby powstał wyraz z "h"
Anagram - wyrazy z HKliknij tutaj!

EDUKACJA MATEMATYCZNA
Zadanie  9
Jak myślisz do czego potrzebna nam jest waga w codziennym życiu?
Na pewno znasz różne rodzaje wag np.: wagę lekarską, szalkową, elektroniczną i kuchenną.
Obejrzyj filmik, a wszystko stanie się jaśniejsze : )
Przepisz do zeszytu następujące informacje i zapamiętaj!
1dekagram (1 dag) = 10 gramów (10g)
1 kilogram (1 kg) = 100 dag

Do ważenia używamy odważników kilogramowych
10kg    5kg  2kg  1 kg
lub
odważników dekagramowych
   50dag   20dag   10dag    5dag    2dag   1dag

Zadanie  10
Wykonaj ćw. 2  i 3 na str.39 (matematyka)

Zadanie  11
Sprawdź czy to już potrafisz :)
Wskażcie jednostkę mas - Kliknij tutaj!

Zważ na wadze produkty Kliknij tutaj!

Zadanie 12
Gdy już potrafimy ważyć, to teraz spróbujmy zapłacić za nasze zakupy :)
Najpierw dowiedzmy się,  jakich banknotów i monet używamy każdego dnia  robiąc zakupy. Pomoże Ci w tym poniższy  filmik:
Banknoty i monety – Matematyka, Klasa II - Eduelo.pl
Przyporządkuj odpowiednie nominały do monet i banknotów:
Obliczenia pieniężne - Kliknij tutaj!


                                                                                                
                                                                                                    Miłej pracy :)
Izabela Białecka










Komentarze