Spotykamy się na
kolejnych zajęciach, ale muszę Was pochwalić za przestrzeganie zasad, które
ustaliliśmy spotykając się na lekcji online. Brawo ! :)
Dzwonek zaczynamy :)
Lekcja 6
Cel: Dostrzegam zalety optymistycznego
podejścia do rozwiązywania problemów.
Kryteria sukcesu:
- w miarę możliwości zadania wykonuję samodzielnie
- wiem, że żartować można tylko tak, żeby nie
urazić i nie skrzywdzić innych
- czytam ze zrozumieniem wiersz M.Bartkowicza pt. "Czemu, wróbelku "
- wiem kim jest optymista i pesymista oraz
podaję przykłady z życia wzięte
- utrwalam pisownię wyrazów z "h" i wykonuję ćwiczenia
ortograficzne
-
rozwiązuję zadania wymagające umiejętności liczenia, ważenia i obliczania
pieniędzy
Zadanie 1
Przypomnij sobie jak rozmawialiśmy o tym, że nie każdy żart jest zabawny. Żarty mogą sprawić
przykrość innym, gdy np. :
*
ośmieszają wygląd
* ośmieszają ubiór lub styl
ubierania
* ośmieszają rodzinę
* trudności w nauce
* niepełnosprawność
Może
znajdziesz jeszcze inne przykłady, podaj je ustnie?
Jak
myślisz, czy żarty i jakieś sytuacje wywołują taki sam nastrój u wszystkich
osób?
Od
czego to zależy ?
Zadanie 2
Znasz powiedzenia:
1.Jak ty komu, tak on tobie.
2. Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe.
Proszę
wyjaśnij ustnie ich znaczenie.
Zadanie 3
Napisz w ćwiczeniu 4 na str. 67 (j.polski) dwa różne zakończenia opisanej
sytuacji. (Prześlij zdjęcie wykonanego zadania)
Zadanie 4
Spróbuj
połączyć w pary powiedzenia i przysłowia. Powodzenia !
Powiedzenia i przysłowia - połącz w pary - Kliknij tutaj!
Zadanie 5
Przeczytaj
wiersz M.Bartkowicza pt."Czemu, wróbelku ?"
Odpowiedz
na pytania:
* Jakie powody do radości miał bohater wiersza?
* Jak myślisz, kogo
nazwiemy optymistą na podstawie zachowania
wróbelka?
* Jak nazwiemy osobę,
która jest przeciwieństwem optymisty?
* Zastanów się: jesteś
optymistką/optymistą, czy pesymistką/pesymistą?
Zadanie 6
Przeczytaj poniższe zdania i powiedz, które z nich charakterystyczne jest dla optymisty lub pesymisty:
*
Pada deszcz, na pewno się przeziębię.
*
Idziemy do kina, pewnie film będzie udany.
*
Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę.
Zadanie 7
Wykonaj ćw.1, 2,3 ze str.68 - j.polski
Zadanie 8
Przypomnij sobie pisownię wyrazów z "h"
**Przestawiaj litery tak, aby powstał wyraz z "h"
Anagram - wyrazy z H- Kliknij tutaj!
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Zadanie 9
Jak
myślisz do czego potrzebna nam jest waga w codziennym życiu?
Na
pewno znasz różne rodzaje wag np.: wagę lekarską, szalkową, elektroniczną i
kuchenną.
Obejrzyj filmik, a wszystko stanie się jaśniejsze : )
Przepisz do zeszytu następujące informacje i zapamiętaj!
1dekagram (1 dag) = 10 gramów (10g)
1 kilogram (1 kg) = 100 dag
Do ważenia używamy odważników kilogramowych
10kg 5kg 2kg 1
kg
lub
odważników dekagramowych
50dag 20dag
10dag 5dag 2dag
1dag
Zadanie 10
Wykonaj ćw. 2 i 3 na str.39 (matematyka)
Zadanie 11
Sprawdź
czy to już potrafisz :)
Wskażcie jednostkę mas - Kliknij tutaj!
Zadanie 12
Gdy
już potrafimy ważyć, to teraz spróbujmy zapłacić za nasze zakupy :)
Najpierw
dowiedzmy się, jakich banknotów i monet
używamy każdego dnia robiąc zakupy. Pomoże
Ci w tym poniższy filmik:
Banknoty i monety – Matematyka, Klasa II - Eduelo.pl
Przyporządkuj
odpowiednie nominały do monet i banknotów:
Obliczenia pieniężne - Kliknij tutaj!
Miłej pracy :)
Izabela Białecka
Komentarze
Prześlij komentarz