zapraszam na kolejne zajęcia o wiośnie.
Podejmij wiosenne wyzwanie – powodzenia!
Temat: Po
śladach wiosny
Edukacja polonistyczna
Cel: – odkrywasz piękno budzącej się przyrody
Kryteria sukcesu:
– głośno i ze
zrozumieniem czytasz tekst
– potrafisz wymienić
zwiastuny wiosny
– dostrzegasz
potrzebę obserwacji przyrody wiosną
– opisujesz forsycję
Wiosną
dobrze jest mieć oczy i
uszy szeroko otwarte
na to, co dzieje się wokół.
Na pewno dostrzeżemy wtedy, jak w zieleń i
żółć
stroją się łąki i lasy, usłyszymy brzęczenie pszczół i
szelest
skrzydeł pierwszego motyla.
Zadanie 1
Przeczytaj tekst „Z wiosną na ratunek” W.
Widłaka na str. 55-56.
Odpowiedz na pytania - ustnie.
Co wydarzyło się
podczas spaceru Jaśka i jego taty po lesie ?
Wyjaśnij znaczenie bacznej
obserwacji przyrody w trudnej sytuacji bohatera opowiadania.
Wniosek!
Uważna obserwacja otoczenia jest
warunkiem dobrej orientacji w terenie.
Opowiedz jak wyglądała trasa Jaśka prowadząca do leśniczówki.
Jakie ślady wiosny zaobserwował chłopiec po drodze?
Zadanie 2
Wykonaj zadania 1-5 w ćw. na stronie 64-65.
w ćw. 1 i 2 nie wykonuj poleceń zapisanych przy kropce !
• Narysuj
trasę wędrówki Jaśka.
• Dobierz formy
czasowników do wykonawców czynności.
• Uzupełnij
zdania nazwami kwitnących roślin w odpowiedniej formie gramatycznej.
•
Dokonaj analizy wiosennej pogody na podstawie trzydniowej prognozy – wypisz
zjawiska występujące wiosną.
•
Wypisz nazwy roślin, które zakwitają, ptaków, które przylatują i zwierząt,
które budzą się wczesną wiosną.
Zapamiętaj !
Pierwsze
wiosenne kwiaty są pod ochroną.
Cieszmy nimi oczy, ale nie zrywajmy ich.
Najpiękniej wyglądają w swoim naturalnym
środowisku,
a nie w bukiecie !
Zadanie 3
Przyjrzyj się jak
wygląda forsycja.
Opisz w zeszycie ten
krzew z wykorzystaniem pytań i zgromadzonego słownictwa na str.57 w
podręczniku.
(prześlij
mi swoją pracę/zdjęcie na mojego e-maila do czwartku 9.04.2020)
Swój opis możesz rozpocząć tak:
Opis forsycji
Forsycja jest krzewem ozdobnym. Rośnie…
Na koniec trochę wiosennej gramatyki:)
Edukacja matematyczna
Cel:
–
wykonasz zadania sprawdzające swoje umiejętności
matematyczne
Kryteria
sukcesu:
– rozwiązujesz proste i złożone
zadania tekstowe
– przeliczasz minuty na sekundy
– odmierzasz odcinki w
milimetrach
– wykonujesz obliczenia pieniężne
Rozwiąż zadania z
cyklu „Sprawdzam siebie” w ćw. na str. 33.
Rozwiązując
zadania pamiętaj:
– licz
dokładnie i pamiętaj o sprawdzeniu wyniku
– dokładnie i ze zrozumieniem
przeczytaj treść zadania
– podkreśl dane w zadaniu
– zapisz działanie i wykonaj
obliczenie
– zapisuj odpowiedź pełnym
zdaniem na zadane pytanie
– odmierzaj odcinki przy użyciu
linijki
Powodzenia
:)
Poćwicz :)
Zdania
dodatkowe - dla chętnych
–Wykonaj pracę plastyczną „Zwiastuny
wiosny” – technika dowolna.
–Załóż hodowlę fasoli według instrukcji w podręczniku
na str.54.
lub rzeżuchy.
Obserwuj swoją hodowlę w kolejnych dniach, zapisuj lub
rysuj swoje spostrzeżenia na kartce według instrukcji.
Dbaj o
swoją hodowlę !
Odkryj
w sobie ogrodniczy talent :)
Brawo ! Wykonałeś wszystkie zadania !
Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak
Komentarze
Prześlij komentarz