Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 3a




Witam Was bardzo serdecznie i
zapraszam na kolejne zajęcia o wiośnie.

Podejmij wiosenne wyzwanie – powodzenia!


Temat: Po śladach wiosny

Edukacja polonistyczna

Cel: – odkrywasz piękno budzącej się przyrody

Kryteria sukcesu:
– głośno i ze zrozumieniem czytasz tekst
– potrafisz wymienić zwiastuny  wiosny
– dostrzegasz potrzebę obserwacji przyrody wiosną
– opisujesz forsycję

Wiosną dobrze jest mieć oczy i uszy szeroko otwarte
na to, co dzieje się wokół.
Na pewno dostrzeżemy wtedy, jak w zieleń i żółć
stroją się łąki i lasy, usłyszymy brzęczenie pszczół i 
szelest skrzydeł pierwszego motyla.


Zapraszam na wiosenny spacer z Kubą i Justynką:)
                                                                         
 Zadanie 1
 Przeczytaj tekst „Z wiosną na ratunek” W. Widłaka  na str. 55-56.

Odpowiedz na pytania - ustnie.
Co wydarzyło się podczas spaceru Jaśka i jego taty po lesie ?
Wyjaśnij znaczenie bacznej obserwacji przyrody w trudnej sytuacji bohatera opowiadania.

Wniosek!
Uważna obserwacja otoczenia jest
warunkiem dobrej orientacji w terenie.

Opowiedz jak wyglądała trasa Jaśka prowadząca do leśniczówki.
Jakie ślady wiosny zaobserwował chłopiec po drodze?

Zadanie 2
Wykonaj zadania 1-5 w ćw. na stronie 64-65.
w ćw. 1 i 2 nie wykonuj poleceń zapisanych przy kropce ! 
Narysuj trasę wędrówki Jaśka.  
Dobierz formy czasowników do wykonawców czynności.
Uzupełnij zdania nazwami kwitnących roślin w odpowiedniej formie gramatycznej.
Dokonaj analizy wiosennej pogody na podstawie trzydniowej prognozy – wypisz zjawiska występujące wiosną.
Wypisz nazwy roślin, które zakwitają, ptaków, które przylatują i zwierząt, które budzą się wczesną wiosną.
Zapamiętaj !

Pierwsze wiosenne kwiaty są pod ochroną.
Cieszmy nimi oczy, ale nie zrywajmy ich.
Najpiękniej wyglądają w swoim naturalnym środowisku,
a nie w  bukiecie !
                                    
Zadanie 3
Przyjrzyj się jak wygląda forsycja.


Opisz w zeszycie ten krzew z wykorzystaniem pytań i zgromadzonego słownictwa na str.57 w podręczniku.
 (prześlij mi swoją pracę/zdjęcie na mojego e-maila do czwartku 9.04.2020)
Swój opis możesz rozpocząć tak:
Opis forsycji
Forsycja jest krzewem ozdobnym. Rośnie…

Na koniec trochę wiosennej gramatyki:)



Edukacja matematyczna

Cel: wykonasz zadania sprawdzające swoje umiejętności matematyczne

Kryteria sukcesu:
– rozwiązujesz proste i złożone zadania tekstowe
– przeliczasz  minuty na sekundy
– odmierzasz odcinki w milimetrach
– wykonujesz  obliczenia pieniężne

Rozwiąż  zadania z cyklu  „Sprawdzam  siebie” w ćw. na str. 33.
Rozwiązując zadania pamiętaj:
licz dokładnie i pamiętaj o sprawdzeniu wyniku
– dokładnie i ze zrozumieniem przeczytaj treść zadania
– podkreśl dane w zadaniu
– zapisz działanie i wykonaj obliczenie
– zapisuj odpowiedź pełnym zdaniem na zadane pytanie
– odmierzaj odcinki przy użyciu linijki
Powodzenia :)

Poćwicz :)

                
Zdania dodatkowe - dla chętnych
–Wykonaj pracę plastyczną „Zwiastuny wiosny” – technika dowolna.
Załóż hodowlę fasoli według instrukcji w podręczniku na str.54.
lub rzeżuchy.
Obserwuj  swoją hodowlę w kolejnych dniach, zapisuj lub rysuj swoje spostrzeżenia na kartce według instrukcji.

Dbaj o swoją hodowlę !                
Odkryj w sobie ogrodniczy talent :)


Brawo ! Wykonałeś wszystkie zadania !




Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak

Komentarze