Przejdź do głównej zawartości

Edukacja wczesnoszkolna 2b



Drodzy Uczniowie! Rozpoczął się niezwykle ważny czas bezpośredniego przygotowania do obchodów Świąt Wielkiej Nocy. Za kilka dni będziemy świętować Zmartwychwstanie Jezusa! Z pewnością na katechezie pogłębiacie swoją wiarę i wiedzę, żeby dobrze ten czas przeżyć. Ja też chcę Was już wprowadzić w wielkanocny nastrój poprzez różne zadania językowe 
i matematyczne.

Cel: Doskonalę umiejętności językowe i matematyczne.
Kryteria sukcesu:
-czytam samodzielnie wiersz i odpowiadam na pytania do tekstu
-wyszukuję w tekście wskazane fragmenty
-porządkuję wyrazy w kolejności alfabetycznej
-utrwalam zasady pisowni czasowników zakończonych na -uj, -uje
-zapisuję daty używając cyfr rzymskich

CZĘŚĆ JĘZYKOWA
Zadanie 1. Otwórz podręcznik na stronie 80 i przeczytaj wiersz Róży Plater pt. "Wielkanoc". Pierwszy raz po cichu, następnie przynajmniej dwa razy na głos, zwracając uwagę na znaki przystankowe oraz intonację głosu.
Następnie znajdź w tekście odpowiedź na poniższe pytania i zapisz je w zeszycie:
Jak została przedstawiona w wierszu Wielkanoc? 
Jak się zachowuje? Kogo lub co przypomina?
                             
Zadanie 2. Z pewnością masz wiele skojarzeń związanych z Wielkanocą. Te wypisane poniżej, pomieszały się z wyrazami dotyczącymi Bożego Narodzenia. Trzeba zrobić z nimi świąteczny porządek! Pomożesz mi? Do dzieła! 
a)Na początku napisz sobie cały alfabet uwzględniając WSZYSTKIE litery.
b)Uporządkuj i zapisz wyrazy w kolejności alfabetycznej. LINK
c)Zapisz w jajku wyrazy, które wiążą się z Wielkanocą, a w choince - z Bożym Narodzeniem. LINK

Zagraj w grę i poćwicz jeszcze układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej. GRA

Pamiętacie Rzekotkę Żanetę z Planety Ortografii? Serdecznie Was pozdrawia i przesyła najnowszy film miejscowej wytwórni filmowej pt. 
"Tych wyrazów nie kreskuję!"
Zadanie 3.Wymyśl 5 nazw czynności (czasowników) z końcówką -uje. Uzupełnij tabelę według podanego wzoru, zapisując czasowniki w odpowiedniej formie. Podkreśl litery, którymi różnią się wyrazy w poszczególnych prostokątach tabeli. Może uda Ci się wymyślić czynności związane z przygotowaniami do Świąt? Spróbuj! :) Tabelkę wklej do zeszytu.  LINK DO TABELI

Dla podsumowania i utrwalenia tej ortograficznej zasady, zapraszam do krótkiego quizu. QUIZ

CZĘŚĆ MATEMATYCZNA
Jak zapewne wiesz, Święta Wielkanocne nie mają w kalendarzu stałej daty. Mówimy, że są ruchome, ponieważ co roku przypadają inaczej. Wielkanoc obchodzimy w niedzielę po pierwszej wiosennej pełni księżyca.

Będzie Ci teraz potrzebny kalendarz oraz zeszyt do matematyki. 
Odszukaj lekcję na której poznałeś/poznałaś cyfry rzymskie. 


Pamiętasz? Wykorzystywaliśmy te cyfry do zapisywania dat! Przykład: Dziś jest 6 kwietnia. Możemy tą datę zapisać na dwa sposoby
06.04.2020   oraz  6 IV 2020 .

Praca w zeszycie do matematyki:
1.Poszukaj w kalendarzu datę tegorocznej Niedzieli Wielkanocnej oraz Poniedziałku Wielkanocnego. Narysuj w zeszycie kartki z kalendarza i zapisz te daty.

2.Zapisz powyższe daty wykorzystując cyfry rzymskie (przy zapisie miesiąca). Pamiętaj, że zapisując datę przy użyciu cyfr rzymskich, między dniem, a miesiącem nie stawiamy kropki! 
np. 6 IV, 3 V itd.

3.Zapisz na dwa sposoby datę swoich urodzin oraz daty urodzin trzech osób z twojej rodziny.

4.Przypomnij sobie i zapisz na dwa sposoby daty rozpoczęcia kalendarzowej
-wiosny          -lata         -jesieni         -zimy.

5.Zapisz daty na dwa sposoby - z wykorzystaniem cyfr arabskich oraz rzymskich:
                                                        Przykłady:
14 stycznia - 14.01 , 14 I                          20 lutego - 20.02, 20 II

                            Teraz Twoja kolej:

3 stycznia                                      19 listopada
10 sierpnia                                     22 lipca
30 października                             11 września
8 maja                                           14 grudnia
24 marca                                       27 czerwca

Gdy już to zrobisz, uporządkuj daty od najwcześniejszej do najpóźniejszej, według kolejności występowania miesięcy w kalendarzu.

Bardzo się napracowałeś/napracowałaś! Dzisiejsze zadania były  wymagające! Gratuluję wytrwałości! :)

I na koniec, dla relaksu - matematyczna kolorowanka! 

6.Podaj prawidłowy wynik mnożenia i pokoloruj okienka na odpowiedni kolor! Przy okazji utrwalisz sobie nazwy kolorów w języku angielskim. :) KOLOROWANKA

Owocnej pracy! Do zobaczenia!
s.Veritas 

Komentarze