Witam Was bardzo serdecznie. Zapraszam na dzisiejsze zajęcia.
Mam nadzieję, że Wam się spodoba.
Życzę Wam udanej pracy i powodzenia !
Temat: W poszukiwaniu wiosny
Edukacja polonistyczna
Cel: - poznajesz
zwiastuny wiosny na podstawie własnych obserwacji oraz wiersza
T. Plebańskiego„Wiosenne przebudzenie”.
Kryteria sukcesu:
- wymieniasz zwiastuny wiosny
- wyjaśniasz poetyckie
określenie
- zadajesz pytania do
wywiadu
- piszesz poprawnie
wyrazy z rz po spółgłoskach i ż wymieniającym się na g
- piszesz rozwinięcie
i zakończenie opowiadania
21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna !
Słońce mocniej przygrzewa, dni stają się coraz
dłuższe i cieplejsze. Na drzewach pojawiają się pierwsze listki, wyrastają
przebiśniegi, zawilce, przylaszczki.
Cykl życia na ziemi
rozpoczyna się na nowo.
Mamy okazję, by przyjrzeć mu się trochę
uważniej.
Czy zauważyłeś/łaś jak przyroda budzi się do życia ?
Zadanie 1
Zapoznaj się z wierszem „Wiosenne przebudzenie” T.
Plebańskiego w naszym
podręczniku na str. 51.
Zadanie
2
Po przeczytaniu wiersza wykonaj ćw. na str.60 – 61.
-Wyjaśnij poetyckie określenie
występujące w wierszu „Suknia zimy taka kusa”.
(ćw. 1 str. 60 bez kropki )
-Uzupełnij pytania w
wywiadzie z wiosną.
-Pisownia wyrazów z ż
i rz – wypełnij luki w wyrazach.
Przepisz zdania do zeszytu.
-Napisz określenia (nazwy kolorów) do podanych
rzeczowników.
-Dokończ pisanie rozwinięcia i zakończenia opowiadania do podanego wstępu na podstawie ilustracji. (z przyjemnością wysłucham Waszych opowiadań podczas wspólnego spotkania)
-Dokończ pisanie rozwinięcia i zakończenia opowiadania do podanego wstępu na podstawie ilustracji. (z przyjemnością wysłucham Waszych opowiadań podczas wspólnego spotkania)
Zadanie 3
Podsumowanie 😊
Przyjście wiosny poznajemy
po pierwszych kwiatach. To one pierwsze zwiastują nam nadejście wiosny. Dlatego
nazywamy je zwiastunami wiosny.
W marcu przyleciały
już ptaki zwiastujące wiosnę - skowronki, żuraw, bociany,
pliszki, szpaki. W
kwietniu pojawiają się jaskółki i kukułki. Powrót zajmuje ptakom około
miesiąca. Pokonują one w tym czasie około 15 tys. kilometrów.
Na koniec wiosenna gra
A teraz trochę
przerwy. Zrób kilka skłonów,
przysiadów, skrętów tułowia.
Edukacja matematyczna
Cel: - rozwiązujesz zadania
proste i złożone
Kryteria sukcesu:
- odczytujesz wskazania termometrów
- wykonujesz obliczenia zegarowe i pieniężne
- sprawnie dodajesz, odejmujesz,
mnożysz i dzielisz
- narysujesz odcinki według podanych warunków
- rozwiązujesz zadania
związane z obliczaniem pojemności
Sprawdź, czy
potrafisz sprawnie liczyć
i
rozwiązywać zadania.
Rozwiąż zadania z podręcznika na str.25-26.
Zadania 1,2,3 i 5 -
ustnie
Zadanie 10 - dla chętnych
Zadania 4-9 - rozwiązania zadań wykonaj w zeszycie
Przepisz
do zeszytu cel, napisz datę, a potem zapisz
rozwiązania.
Pamiętaj o
kolejnych krokach !
Krok 1. Przeczytaj uważnie treść zadania.
Krok 2.
Co wiemy z treści zadania ?
Krok 3. Co mamy obliczyć?
Krok 4.
Zastanów się jak to obliczyć mając te dane?
Możesz wykonać prosty
rysunek.
Jeśli rysunek jest już w zadaniu dokładnie przyjrzyj mu się.
Krok 5. Wykonaj działanie lub działania. Oblicz
wynik.
Krok 6.
Przeczytaj pytanie i napisz odpowiedź.
Przypominajki:)
Poćwicz:)
dzielenie liczb dwucyfrowych
Pozdrawiam serdecznie
wych. N. Czerniak
Do zobaczenia w poniedziałek ! |
długie
OdpowiedzUsuń